חדשות בארץ

"2,150 עובדים יילכו הביתה": ירושלים מתכוננת לשביתת ענק

בעקבות הסכסוך עם האוצר, העירייה החליטה להשבית את כל השירותים, למעט מוסדות החינוך. שם מאיימים: אם הכסף לא יועבר, נקצץ בניקיון ו-400 עובדי תפעול יילכו הביתה

  • כ' טבת התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

עיריית ירושלים שובתת. בעקבות הודעת ההסתדרות על השביתה בשל אי העברת תקציב לירושלים על ידי משרד האוצר, מה שעשוי לטענתה לגרור פיטורי כ-2,150 עובדים, הודיעו בעירייה אמש כי רוב השירותים, בניהם פינוי אשפה וקבלת קהל, לא יהיו פעילים. השביתה נכנסה לתוקף אתמול בלילה, ותימשך עד להודעה חדשה. מעיריית ירושלים נמסר: "אי העברת התקציב גוררת פיטורי אלפי עובדים ופגיעה קשה בתושבים, כל שירותי העירייה שובתים כולל טיפות חלב, למעט מערכת החינוך שתפעל כסדרה". היום צפויה להתקיים פגישה משולשת בין ראש העירייה ניר ברקת, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ויו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים דני בונפיל, בניסיון למצוא פתרון לעניין.

לקריאת השביתה הצטרף גם ארגון העובדים בעירייה. יו"ר הארגון אביחי אברהם אמר: "בתיאום עם יו"ר ההסתדרות במרחב כל השירותים הניתנים על ידי עובדי עיריית ירושלים מושבתים, למעט מוסדות החינוך, זאת כדי לא לפגוע פגיעה קשה בתושבי העיר. במידה וראש העיר מר ניר ברקת לא ימשוך את מכתבי הפיטורים יושבתו כלל השירותים לרבות מוסדות החינוך".

בעירייה התייחסו למתיחות שנוצרה עם שר האוצר משה כחלון. שם טוענים כי בעקבות אי קבלת התקציבים, החליטה הנהלת העירייה על קיצוץ עמוק של 65 מיליון שקל בתקציבים שמיועדים לניקיון העיר, הפעלת יחידת השיטור העירוני, תחזוקת המרחב הציבורי בירושלים, תחזוקת גני משחקים, טיפול בפארקים, אחזקת שטחים פתוחים ועוד. "הקיצוץ החד נובע ממצב החירום אליו נקלעה העירייה, דבר שחייב אותה להציג תכנית חירום חלופית, מתוך אחריות לניהול העיר", נמסר משם.

בעירייה טוענים כי בשל הקיצוצים 400 עובדי מנהל התפעול צפויים להיות מפוטרים: למעלה מ-300 עובדי ניקיון ותברואה, 50 עובדי יחידת השיטור העירוני, עשרה עובדים אגף אכיפה ושיטור, 17 רכזי ביטחון במנהלים הקהילתיים. הקיצוץ הקשה, לטענתם, יביא גם לצמצום משמעותי בפעילות התחזוקה בעיר: פגיעה אנושה וחסרת תקדים במערך הניקיון בעיר, צמצום מסלולי ניקיון וצמצום איסוף האשפה מכל רחבי העיר.

תגיות:שביתהעיריית ירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה