חדשות בעולם

דיילת לשעבר פותחת תיבת פנדורה: "הכריחו יהודים לאפסן תפילין בתא המטען"

סינתיה פוקלמן היא אחת מארבעה דיילים שתבעו לאחרונה את חברת התעופה האמריקנית 'דלתא', על רקע אפליה חמורה של ישראלים ויהודים מצדה. לדבריה, הנהלת החברה ביססה תפיסה שעל פיה ישראלים ויהודים הם "נוסעים בעייתיים, קולניים וקשים לשירות", אולם בדלתא מכחישים את הטענות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

סינתיה פוקלמן היא אחת מארבעה דיילים שתבעו לאחרונה את חברת התעופה האמריקנית 'דלתא', על רקע אפליה חמורה של ישראלים ויהודים מצדה. לדבריה, הנהלת החברה ביססה תפיסה שעל פיה ישראלים ויהודים הם "נוסעים בעייתיים, קולניים וקשים לשירות", אולם בדלתא מכחישים את הטענות

ארבעה דיילים הגישו לאחרונה תביעת ענק נגד חברת התעופה האמריקנית 'דלתא' בטענה כי הפלתה לרעה את נוסעיה הישראלים והיהודיים, תחת התפיסה שמדובר ב"נוסעים בעייתיים, קולניים וקשים לשירות", כפי שמגדירה זו אחת התובעות, דיילת יהודייה-אמריקנית בשם סינתיה פוקלמן.

לדבריה, "דלתא איירליינס הכריחה יהודים דתיים לאפסן את החפצים שלהם, כולל כובעים, תפילין וטליתות – בתא המטען, ולא התירה להם לעלות איתם למטוס כדי שיוכלו להתפלל. לעתים, נוסעים דתיים לא עלו כלל לטיסה כי סירבו לכך", היא אומרת היום בראיון ל'Ynet'.

 

"דלתא תמיד הניחה שאנשי הצוות היהודים יעשו בעיות"

יצוין כי 'דלתא איירליינס' היא אחת מחברות התעופה היותר מוכרות ונחשבת לשנייה בגודלה בעולם. טיסות שלה מניו יורק לישראל יוצאות מדי יום ביומו, בתדירות גבוהה במיוחד.

את התביעה הגיש עו"ד בריאן מילנדברג מפילדלפיה, ובה מתוארת תמונה מכעיסה במיוחד, שמציגה מדיניות גזענית של הנהלת חברת התעופה כלפי יהודים.

"בקרב ההנהלה יש תפיסה מוטעית שלפיה נוסעים ישראלים או יהודים הם בעייתיים, קולניים וקשים לשירות", מסבירה פוקלמן וחושפת כי לפני כל טיסה מניו יורק לתל אביב, נערך הצוות במה שמתקרא בעגה המקצועית 'פרופיילינג', או במילים אחרות אפיון נוסעים.

"תמיד נערכנו באופן יוצא דופן לטיסות האלה, ודלתא תמיד הניחה שאנשי הצוות היהודים יעשו בעיות. אז במקום לנסות לעבוד איתנו, הם הסתכלו עלינו כאילו אנחנו חלק מהבעיה".

 

הדייל הגוי סבל התנכלויות משום שצידד בחבריו היהודים

דיילת נוספת שנמנית על התובעים היא ציפורה קובה – ישראלית לשעבר שמתגוררת כיום בניו יורק, וצברה ותק של 21 שנות עבודה בחברה. לטענתה, קידומה המקצועי נחסם היות והיא יהודייה וישראלית, והיא לא היחידה שטוענת כך: עמיתה למקצוע, דייל בשם אנתוני פאנזה שאף הוא עבד בחברה למעלה מ-20 שנה, טען כי סבל התנכלויות רבות מצד הממונים עליו בחברה, היות וצידד בחבריו היהודים.

לדברי עורך הדין שמייצג את ארבעת הדיילים, הדרישה מהחברה היא "להפסיק מיד את כל המהלכים ההתקפיים והמפלים נגד ישראלים ויהודים בטיסות לישראל", דבריו.

מדלתא איירליינס נמסר בתגובה: "החברה דוחה בתוקף את ההאשמות באפליה המתוארות בתביעה זו, ותגן על עצמה נמרצות נגדן. כחברת תעופה עולמית שמחברת אנשים ברחבי העולם בכל יום, דלתא מעריכה גיוון בכל ההיבטים העסקיים, ואינה מגלה שום סובלנות לאפליה".

תגיות:וידויתפיליןדיילת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה