חדשות בריאות

הקץ לסבל? בתי החולים יעדכנו את מד"א בפרטי האשפוז, ואתם רק תרוויחו

עבר בקריאה ראשונה: בתי חולים יעדכנו את מד"א בנוגע לפרטיו האישיים של החולה, והאם אושפז לצורך הסדרת התשלום. מטרת ההצעה הינה להקל על המטופלים בעניין הסדרת התשלום ומניעת קנסות עתידיות

  • י"ז טבת התשע"ח
(צילום ארכיון: פלאש 90)(צילום ארכיון: פלאש 90)
אא

עבר בקריאה ראשונה: אמש אישר ועדות הרווחה, הבריאות והעבודה של הכנסת פה אחד הצעת חוק החדשה על פיה יהיה חיוב על בתי החולים למסור תוך 14 יום למד"א את שמו, מספר ת"ז ושם קופת החולים, של המפונה באמבולנס מד"א, אשר בעקבות מצבו הרפואי לא יכלו לברר איתו את פרטיו האישיים. זאת כדי להיערך בפרק זמן סביר אם לשלוח תשלום לקופ"ח במידה והמטופל אושפז, או שמא למטופל עצמו במידה ולא אושפז לבסוף.

טענת חברות הכנסת שהעלו את החוק טענו כי: "כיום מתעכבים בתי החולים במסירת מידע זה, דבר הגורם לאי הסדרת התשלום, כך שלעיתים מגיעות למטופל דרישות תשלום לאחר זמן רב, הכוללות אף קנסות בשל כך".

מנכ"ל מגן דוד אדום, אלי בין, אמר על כך כי: "המימון של מד"א, ארגון ההצלה הלאומי של ישראל לא מגיע מהממשלה אלא מתרומות וגביית אגרות. אני מברך את חברי הכנסת על כך שאישרו לקריאה ראשונה את הצעת החוק שמקלה גם על האזרחים וגם על מד"א לבצע את עבודתו. אני רוצה להודות לחברת הכנסת שולי מועלם-רפאלי שיזמה את החוק ולחברות הכנסת אורלי לוי-אבקסיס ומירב בן ארי שקידמו את הצעת החוק לטובת אזרחי מדינת ישראל".

עם זאת, ראש אגף בקרה בשירותי בריאות כללית, נועה מן, מביעה הסתייגמות מה מהחוק בטענה כי כל חודש מועברים קופ"ח 2,800 מספרי ת"ז של מפונים באמבולנסים שאינם זכאים להחזר מהקופה, אם זה מכיוון שלא אושפזו או בשל טעות ברישום מספר ת"ז שלהם: "נצטרך לאתר מאושפזים שכבר שוחררו ולוודא איתם האם, ואיזה מהפרטים האישיים שלהם הם מוכנים למסור. זה ידרוש מאיתנו הקמת מערך שלם הדורש תקציבים וכוח אדם", אמרה.

תגיות:בית חוליםהצעת חוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה