חדשות כלכלה

באילו ערים יש הכי פחות סיכוי לרכוש דירה חדשה?

כפר סבא ורמת השרון נמצאות באופן מפתיע ברשימת הערים עם מספר התחלות הבניה הנמוך ביותר ב-2017. אבל היכן בונים עוד פחות, ומה אומר השר כחלון על העליה המתונה במחירי הנדל"ן?

  • י"ז טבת התשע"ח
(צילום ארכיון: פלאש 90)(צילום ארכיון: פלאש 90)
אא

נתוני הלמ"ס (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה) בנוגע להיקפי הבנייה בשלושת הרבעונים הראשונים של 2017 התפרסמו, ומהם עולה כי חלק מהרשויות המקומיות שחתמו על הסכמי גג בשנים האחרונות כמעט ולא בנו בתחומן. כך למשל, בעשר ערים "גדולות יחסית" (מעל 25 אלף תושבים) בנו פחות מ-150 דירות.

העיר שבונה פחות מכולן היא קריית ים, שרשמה השנה 13 התחלות בניה בלבד עד חודש ספטמבר. רמלה היא העיר השנייה בגודלה, ושם נרשמו 14 התחלות בניה בלבד. כרמיאל (25), גדרה (33), עכו (35), אילת (44), יבנה (65), יהוד (111), רמת השרון (128) וכפר סבא (131). סוגרות את הרשימה. הנתון הבולט מגיע דווקא מכיוון העיר האחרונה ברשימה. בכפר סבא יש כיום כ-98 אלף תושבים, ונראה כי מספר התחלות הבניה בעיר מעיד על נסיגה משמעותית בפיתוח הנדל"ני שלה. יש לציין כי הנתונים שהתפרסמו הם חלקיים בלבד, משום שנתוני הרבעון האחרון של 2017 טרם פורסמו. ההערכה היא שערים כמו כפר סבא ורמת השרון יישארו, באופן מפתיע, ברשימה הזאת.

שר האוצר משה כחלון ערך אתמול מסיבת עיתונאים, בה התייחס לנתוני הנדל"ן מהשנה החולפת. השר כחלון סקר יחד עם ושר הבינוי והשיכון יואב גלנט את הענף בשנה החולפת. בין היתר הזכיר כמובן את נתון הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס), שהציג עלייה של 2.9 אחוז במחירים בשנה החולפת, "העליה הנמוכה בשש השנים האחרונות". עוד הוסיף ואמר: "מה שהוכיח שמחירי הדירות הם בועה זאת תוכנית מחיר למשתכן. כשזוג צעיר רואה שבקריית מוצקין נמכרת דירה במחיר למשתכן באותה איכות של דירה ליד ב-300-400 אלף שקל פחות, מבינים שמישהו גזר סכום. היה ניצול מצב, אנשים אחזו בקרקעות. אבל היום אנשים הפסיקו להיות פראיירים. לצערי, בגלל בעיות פוליטיות, טרם הצלחנו להעביר את מס דירה שלישית". עוד אמר כחלון: "יש לנו את כל הסיבות בעולם להאמין שהבועה בדרך להתפוצץ ואנחנו לא מתכוונים להוריד את הרגל מדוושת הגז. זה יקרה, זה בדרך, אנחנו רואים את הניצנים. קורה משהו בשוק הדיור, כמויות התכנון חסרות תקדים".

תגיות:דיורכפר סבארמת השרוןנדל"ן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה