חדשות בארץ

גאוני: עגבניות בגודל מטבע בדרך אליכם

לאחרונה פיתחו 3 חקלאים מהדרום את העגבנייה הכי קטנה בעולם, ואם זה לא מספיק, גם את העגבנייה הכי מתוקה בעולם. בימים אלו ממש הן בדרכן לשווקי ישראל. החקלאי מהדרום: "נשקול הרחבה לצבעים נוספים בהתאם לביקוש"

  • ט"ז טבת התשע"ח
מיני שרי (צילום מסך)מיני שרי (צילום מסך)
אא

לאחרונה פיתחו 3 חקלאים מהדרום את העגבנייה הכי קטנה בעולם, ואם זה לא מספיק, גם את העגבנייה הכי מתוקה בעולם. בימים אלו הן בדרכן לשווקי ישראל.

המוח הישראלי מתקדם שלב: אריאל קיטרון, דובי דגאי ודוד מזרחי, 3 חקלאים ממושב עידן שבדרום הארץ הבינו כי יש לפעול בשטחים חקלאיים גדולים יותר, ועל כן הקימו את חברת 'קדמה' אשר במסגרתה דגאי עוסק בשיווק המוצרים, קיטרון אחראי על גידול השדה, ומזרחי עוסק באריזה.

על פי הדיווח ב'ידיעות אחרונות', הצליחה החברה ב-3 השנים שחלפו לפתח זן יוצא דופן של עגבניות 'טיפה', זאת בשיתוף פעולה חוקרי מחקר ופיתוח ערבה תיכונה וצפונית. מדובר בזן העגבניות הזעיר ביותר שקיים בשוק, אשר גדל בשטח של כחמישה דונמים, וכבר בימים אלו העגבניות נקטפות והן בדרכן לשווקי ישראל.

עגבניות שרי. גדולות ביחס לפיתוח החדש (צילום: shutterstock)עגבניות שרי. גדולות ביחס לפיתוח החדש (צילום: shutterstock)

"ערכנו מיפוי לשוק בארץ ובעולם", מספר דגאי, "והבנו כי קיים ביקוש לזן חדש וייחודי של עגבנייה קטנה במיוחד שתתאים למנות שף, וגם לסלט איכותי כקישוט ללא חיתוך העגבנייה. בשלב זה אנו מגדלים את עגבניית הטיפה הקטנה בצבעים אדום וצהוב, ונשקול הרחבה לצבעים נוספים בהתאם לביקוש".

פיתוח חקלאי נוסף בהם שמחים החקלאים, הינה 'עגבניית טעם' טעימה בעלת מתיקות יוצאת דופן. חיצונית עגבניה זו נראית כמו שאר העגבניות, אולם בשל מתיקותה היא נחשבת לבעלת איכותית מהשאר, כלומר, בעלת 30% יותר מתיקות מכל עגבנייה אחרת.

"הלקוח שירכוש את העגבנייה מהזן החדש יידע בדיוק איזה טעם ואיכות הוא מקבל", מסכמים ב'קדמה', "השגנו טעם מתוק וייחודי בעל ארומה שונה מהעגבנייה הסטנדרטית תוך שימוש בטכנולוגיה מתקדמת".

בימים אלו נערכים בדיקות מעבדה לעגבניות, על מנת לאשר כי נמצאת בהן רמת מתיקות גבוהה המספיקה לשיווק.

את זני העגבנייה הייחודיים וגם גידולים נוספים חדשים תוכלו לראות במסגרת התערוכה החקלאית הגדולה בישראל בחצבה, בתאריך ט"ו בשבט הקרוב, שם הם יוצגו לציבור הרחב.

תגיות:עגבניותפיתוחחקלאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה