חדשות בארץ

חוק המרכולים וליצמן: יום דרמטי לסיעות החרדיות בכנסת

מספר הסתייגויות של האופוזיציה מנסות לעכב את אישור החוק שנועד לאפשר לדרעי להחליט לגבי פתיחת עסקים בשבת. וגם: החוק שיסלול את דרכו של ליצמן חזרה למשרד הבריאות יעלה לקריאה שניה ושלישית

  • י"ד טבת התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

יום דרמטי לסיעות החרדיות ולתומכי חוק המרכולים בכנסת: היום צפוי החוק, שמטרתו לסגור פתיחת בתי מסחר בשבת, לעלות לקריאה שנייה ושלישית בכנסת. ועדת הפנים והגנת הסביבה היא זו שתאשר הבוקר את החוק לקראת ההצבעות. כרגע יש מספר מכשולים שמונעים את ההצבעה, בהם הסתייגויות של המתנגדים ובעיות בניסוח. אחת המחלוקות קשורה לפתיחת חנויות נוחות ותחנות דלק, דבר שנתקל בהתנגדות נחרצת מצד שר הפנים אריה דרעי. אם החוק יעבור, כל הסמכויות בנושא פתיחת וסגירת חנויות בשבת יהיו בידיו של השר. ראש הממשלה בנימין נתניהו לוחץ בשעות האחרונות על חברי כנסת מהליכוד להצביע בעד החוק.

כאמור, לאחר אישור החוק במליאה יהיה ניתן להצביע עליו במליאה. ההערכה היא שהאופוזיציה הכינה מאות הסתייגויות לחוק, ולכן נראה כי הדיון בנושא יתארך מעבר לצפוי. יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הודיע כי לא יתערב בשיקול דעת של הפעלת סעיף 98, הכופה סדרי דיון על האופוזיציה. הקואליציה תעשה שימוש בסעיף הדיון יהיה קצר יחסית ויסתיים עוד היום. דרעי כתב בחשבון הטוויטר שלו: "‏לפני שכל הטרמפיסטים הקבועים מתחילים עם ההסתה, הנה העובדות: לפני קום המדינה, נחקק בפקודת העיריות כי שר פנים צריך לאשר חוקי עזר. השנה פסק בג"ץ שסמכות שר הפנים היא טכנית בלבד ואינה מהותית. בעקבות בג"ץ, נביא מחר תיקון לחוק שקובע כי סמכות השר מהותית ותשמור על המצב הקיים עשרות שנים". בינתיים, רגע לפני ההצבעה, גבעתיים אישרה חוק עזר המתיר פתיחת עסקים בשבת ולא ברור מה תהיינה ההשלכות בעקבות הצעד הזה. 

בנושא אחר: אחר אישור הממשלה, חוק נוסף שיעלה להצבעה בקריאה ראשונה בכנסת הוא החוק שיסלול את דרכו של של יעקב ליצמן מיהדות התורה למשרד הבריאות. אתמול אישרה ועדת השרים לענייני חקיקה בחוק והוא אושר בהמשך. על פי המתווה, ליצמן יוכל להאציל סמכויות סטטוטריות הנתונות לו לידי סגן שר. בדברי ההסבר לתזכיר החוק, שנכתב על ידי משרד המשפטים לאחר התפטרותו, נכתב: "הממשלה מבקשת לאפשר במשרד שראש הממשלה מכהן בו כשר, הפעלת סמכויות סטטוטוריות הנתונות לשר בידי סגן שר שמונה באותו משרד. לפיכך, מוצע לתקן את סעיף 33 לחוק היסוד, על דרך של הוספת סעיף, כך שייקבע כי כאשר ראש הממשלה מכהן כשר הממונה על משרד, יהיה רשאי הוא לאצול את סמכותו, בהתאם להוראות סעיפים קטנים גם לסגן שר באותו משרד". כך יוכל ליצמן לקבל החלטות וראש הממשלה יישא באחריות.

תגיות:כנסתחוק המרכולים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה