סלבס בהתחזקות

"מה שמחזיק את קובי פרץ בכלא זו האמונה וההתחזקות ביהדות"

כמה חודשים אחרי שנכנס לכלא, חבריו של הזמר קובי פרץ מספרים כי החיים בכלא קשים לו מאד – אבל האמונה וההתקרבות ליהדות עוזרות לו להחזיק מעמד

  • י"ג טבת התשע"ח
קובי פרץ (צילום ארכיון: פלאש 90)קובי פרץ (צילום ארכיון: פלאש 90)
אא

התקרבות ליהדות היא תופעה מוכרת ונפוצה בקרב אסירים בישראל: כשהחירות האישית נעלמת והחיים עוברים שינוי דרסטי, שירותי הדת שהכלא מספק הם לא פעם התמיכה המרכזית הזמינה לאסירים שרוצים לשרוד את המעצר בשפיות. בכתבה שפרסם מאקו בסוף השבוע על קובי פרץ, הזמר שנכנס לכלא בתחילת השנה על העלמת מס, מסתבר שגם הוא מוצא נחמה בהתקרבות ליהדות.

ההתחזקות של פרץ החלה לפני ארבע שנים, ב-2013, כשהוגש נגשו כתב אישום.  "זו הייתה התקופה הכי קשה בחיים שלו", סיפר חבר. "הרבה הופעות שלו בוטלו, הוא הפסיד מיליוני שקלים וזה גרם לו להתקרב לדת. הוא התחיל לשמור שבת, השתטח על קברי צדיקים, השתתף בשיעורי תורה, התפלל שעות בכותל והתחנן על גורלו. הוא האמין שהגלגל יסתובב והוא לא ייכנס לכלא".

על אף שהוא כן נשלח לכלא בסופו של דבר, נראה שפרץ המשיך להתחזק. אסירים אחרים הנמצאים איתו בכלא אומרים כי הוא מגדיר את עצמם כאדם דתי שנמצא בעיצומו של תהליך חזרה בתשובה. מידי בוקר הוא מקפיד על תפילה במניין, ובשבת הוא אחראי על הפיוטים בבית הכנסת שבכלא.

ההתקרבות ליהדות, אומרים חברים, היא הדבר שעוזר לו להחזיק מעמד עם השינוי החד שחל במעמדו. "עם כל הכבוד להכנה שהוא עשה, החיים שקובי גילה קשים מאוד. הוא חטף הלם, התקף חרדה. הוא הבין שלא הגיע לקייטנה", סיפר ידיד קרוב שלו, המעוניין בעילום שמו. "מה שמחזיק אותו בכלא זה בעיקר האמונה וההתחזקות בדת, אחרת הוא מזמן היה מתפורר".

תגיות:סלבסהתחזקותקובי פרץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה