חדשות יהדות

לא תאמינו בכמה נמכר זוג פמוטים של אשת הרב

חסידי חב"ד רכשו זוג פמוטים של אשת הרבי מלובאוויטש תמורת 86 אלף דולר. וכמה מוכנים לשלם עבור לפתן סעודת השבת של הרב ושטר של שני דולר? לא מעט, מסתבר

  • י"ג טבת התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

כמה שווים מוצרי יודאיקה שהיו שייכים לרבי מליובאוויטש? אם שואלים את חסידי חב"ד, כנראה שהרבה מאוד כסף. זוג פמוטים של אשתו של הרבי מליובאוויטש, חיה מושקא, נמכרו במכירה פומבית בסכום שיא של 86 אלף דולר.

מי שערך את המכירה הוא בית המכירות הפומבית, "ירושלים של זהב" שעוסק במכירת חפצי קודש עתיקים. המכירה, מתברר, החלה בסכום של 7,000 דולר בלבד, אלא שהחסידים החלו לעלות את המחיר, שהרקיע שחקים. בנוסף, באותה מכירה נמכר גם פריט נוסף של המשפחה - לפתן של סעודת השבת, שהועבר תמורת 16 אלף דולר, אחרי שהמכירה נפתחה בסכום של 3,000 דולר בלבד.

אפשר להמחיש כמה חסידי חב"ד מוכנים לשלם עבור מוצרים שעברו תחת ידו של הרב, באמצעות הדוגמא הבאה: שטר של שני דולרים שמסר הרב ליהודי נמכר ב-1,100 דולר - סכום גבוה לכל הדעות.

יהודה גליל, חוקר בבית המכירות, סיפר בראיון ל"ישראל היום": "יש שתי חסידויות שהפריטים שלהן שווים יותר, חב"ד וסאטמר. אלו חסידויות שיש בהן אנשים אמידים, גבירים ובעלי עסקים, ויש להם גם הערצה גדולה לרב שלהם. אם היו מציעים למכירה פמוטים של הרב מברסלב, זה לא היה הולך כי זו חסידות ענייה יותר". עוד הוסיף: "גם אצל החרדים הליטאים זה פחות עובד. בעבר הצענו את מקל ההליכה של הרב אלישיב, וזה לא הלך. יש פחות גבירים ליטאים אבל חשוב מזה, הם אמנם אוהבים ומעריכים את הרב שלהם, אבל לא מייחסים קדושה לחפצים שלהם. הם לא מבינים למה צריך את המקל של הרב. השתמש בו, קנה אחר וזהו. לעומת זאת, אצל חסידים חפץ של הרב זה דבר שיכול להטריף אותם. יכול להיות לנו חיבור תורני שלם של הרב קוק ולא יגיע למכירה בכלל לעומת חתימה, רק חתימה של האדמו"ר מסאטמר, שיכולה להגיע לאלפי דולרים".

תגיות:מכירהפמוטים'הרבי מיליובביץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה