חדשות בארץ

צעד מפתיע: כיצד מועצת שומרון מקדמת את התיירות בישראל?

המועצה האזורית שומרון חתמה על הסכם ברית ערים תאומות עם עיר הוויז שבהונגריה. לדברי ראש המועצה, מהלך זה צפוי להגביר את זרימת התיירים לשומרון

  • י' טבת התשע"ח
שומרון (צילום ארכיון: פלאש 90)שומרון (צילום ארכיון: פלאש 90)
אא

המועצה האזורית שומרון חתמה על הסכם ברית ערים תאומות עם עיר הוויז שבהונגריה. במעמד החתימה נכח שר התיירות, יריב לוין, ראש עיריית הוויז, גאבור פאפ, וראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן.

הוויז שבהונגריה הינה אחת מערי התיירות המרכזיים באירופה. לעיר זו מגיעים מדי שנה כחצי מכמות התיירים בכל מדינת ישראל.

שני הצדדים הגיעו להסכמה בנוגע לקידום משותף בנושא התיירותי המתממש בין 2 הרשויות, כמו כן על שת"פ שיחזק את הקשר בין ישראל להונגריה, ואף יתרום לשני הצדדים מבחינה כלכלית.

עוד סוכם על קבוצות עבודה משותפות שיוקמו עבור פיתוח התיירות אצל שני הצדדים, ועל החלפה של משלחות וגם סמינר כדי להעשיר ולהעמיק את הידע. בין היתר, על פי ההסכם,  יתחיל קמפיין ניו-מדיה ויופעלו יחסי ציבור בשומרון על מנת לעודד עוד תיירים לטייל במקום.

בשנתיים האחרונות הייתה עלייה של 200% בתיירות בשומרון בעיקר תיירים שהגיעו ממדינות יפן, שבדיה וארצות הברית.

לדברי ראש המועצה דגן: "השומרון נחשב לאחד המקומות היפים בעולם עם נופים בראשיתיים עוצרי נשימה. זה דבר שכבר הפך ידוע בעולם. לכך צריך להוסיף את האתרים ההיסטוריים והתנ''כיים הרבים.

עוד הוסיף: "כעת אנחנו שמחים לשתף פעולה עם אחת מערי התיירות המרכזיות באירופה ובכך לקדם הן את הכלכלה והן את התיירות הנכנסת בקרב שני הצדדים".

במעמד החתימה מסר שר התיירות, יריב לוין: "ליוזמה הזו יש פוטנציאל עצום להגברת התיירות בשני הצדדים. אני מברך את ידידי יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, על חתימת ברית ערים תאומות בתחום התיירות עם העיר הוויז.

''שיתוף הפעולה בין הרשויות יתרום לתנועת התיירות לישראל ששברה השנה את שיא כל הזמנים בכניסות תיירים. אני סמוך ובטוח שהתיירים ההונגרים שיבקרו באזור השומרון, כמו גם כל תייר אחר שיבקר בחבל ארץ זה, ימצאו חבל ארץ יפה וייחודי המספר את ההיסטוריה של העם היהודי בארץ ישראל", הוסיף.

תגיות:תיירותשומרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה