חדשות בארץ

"דקר בעקבות הכרזת טראמפ": כתב אישום נגד המחבל מהפיגוע בירושלים

על פי כתב האישום נגד יאסין אבו אלקרעה, שדקר את המאבטח אשר אלמליח: "כתב 'צוואה' בטלפון הנייד: 'למען המולדת הקרבתי בדמי'". על פי החקירה, פעל כמפגע בודד

  • י' טבת התשע"ח
זירת הפיגוע (צילום: פלאש 90)זירת הפיגוע (צילום: פלאש 90)
אא

כתב אישום הוגש היום (חמישי) נגד יאסין אבו אלקרעה, המחבל שדקר את המאבטח אשר אלמליח בכניסה לתחנה המרכזית בירושלים. על פי כתב האישום, המניע לניסיון לרצח היה הצהרתו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, לפיה הכיר בירושלים כבירת ישראל. אלקרעה החליט לרצוח מספר יהודים בירושלים, להיהרג ולהפוך לשהאיד. לשיטתו, הדבר נעשה כדי "להגן על ירושלים ומסגד אל-אקצה". עוד קודם לכן בדקה המשטרה את הפעילות של המחבל ברשתות החברתיות. לאחר הצהרת טראמפ הוא כתב: "ירושלים היא בלב, בעיניים ובדם. נשבעתי להחיות את אדמתה". בלילה שלפני הפיגוע העלה אלקרעה לעמוד הפייסבוק שלו פוסט נוסף בו כתב: "למען אלוהים קמנו, שואפים להניף את הדגל, להחזיר לדת את תפארתה, להחזיר לאל אקצא את תפארתו, שדמנו יישפך. דמנו זול למען המולדת וירושלים ואל - אקצא".

כזכור, במהלך הפיגוע דקר המחבל את אלמליח (46) אך בהמשך הוא נוטרל. אלקרעה מואשם בעבירת מעשה טרור של ניסיון לרצח וכן עבירת כניסה לישראל בניגוד לחוק. אלמליח עדיין שוהה בבית החולים שערי צדק, אך בימים האחרונים הודיע בית החולים על הטבה במצבו לאחר שנדקר בפג גופו העליון. בימים הראשונים הודיע בית החולים על הידרדרות, והמשפחה ביקשה להתפלל עבורו.

לאלקרעה, תושב שכם בן 24, אין עבר ביטחוני. על פי החקירה, הוא פעל כמפגע בודד, ולא במסגרת ארגון טרור כלשהו. המשטרה ממשיכה בחיפושיה אחר הסייען. בסרטון שנראה ממצלמות האבטחה נראה כי המחבל קיבל משהו מאדם אחר ומשם המשיך לזירת הפיגוע כשהוא עושה זאת ללא אישור שהייה בישראל. "במהלך הנסיעה לירושלים, כתב הנאשם בערבית ושמר במכשיר הטלפון הנייד שלו 'צוואה'", לשון כתב האישום. "את נוסחה זכר מספרי הלימוד בבית הספר התיכון, ושהתכוון לפרסמה בפייסבוק בסמוך לפני פיגוע הדקירה. תוכן הצוואה: 'אחי אוי אחי, מצווה עליך את אבא ואימא, ואוי לך אחותי אם תדאגי אחריי. למען  המולדת הקרבתי בדמי, הכול למענך יא פלסטין'".

תגיות:הכרזת ירושליםדונאלד טראמפירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה