חדשות בארץ

שיא ענק בתיירות הנכנסת: מהי העיר הישראלית המועדפת על רוב התיירים?

משרד התיירות דיווח על כ-3.6 מיליון תיירים, שתרומתם למשחק הניבה 20 מיליארד שקל – עליה של 25 לעומת אשתקד. אז מהיכן הגיעו רוב התיירים ומה היעד המועדף עליהם בישראל?

  • י' טבת התשע"ח
תיירים מבקרים בירושלים (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)תיירים מבקרים בירושלים (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

משרד התיירות הכריז על שנת שיא בתיירות לישראל. על פי המספרים, כ-3.6 מיליון תיירים, שתרומתם למשק הגיעה לכ-20 מיליארד שקלים, הגיעו לישראל בשנת 2017. מדובר בעלייה של 25 אחוזים לעומת אשתקד. שר התיירות יריב לוין אמר: "שיא של כל הזמנים בתיירות לישראל השנה אינו דבר מקרי. זו תוצאה של מדיניות ברורה. הפעולות שאנו עושים במשרד מאז כניסתי לתפקיד, הביאו את ישראל לשיא חסר תקדים עם כ-700 אלף תיירים יותר מאשתקד". 

אחד הנתונים החשובים הוא מידת שביעות הרצון של התיירים שנכנסים לישראל. 91 אחוז מהם דירגו את הביקור באופן כללי כ"טוב מאוד עד מצוין". השירותים שקיבלו ציון גבוה: מדריכי טיולים ומקומות ארכיאולוגים. מירב התיירים הגיעו מארצות הברית, ולאחריהן, לפי סדר יורד: רוסיה, צרפת, גרמניה ואנגליה. גם מספר הטיסות לאילת גדל השנה והגיע ליותר מ-50 טיסות בשבוע בשיא.

מקום הבילוי המועדף על תיירים הוא כמובן ירושלים. אחר כך הגיעו התיירים לתל אביב, ים המלח, טבריה ואזור הכנרת והגליל. 54 אחוז מהתיירות הנכנסת היא תיירות נוצרית, 21.7 אחוז הם יהודים והיתר בני דתות אחרות. יש לציין כי 41 אחוז מהתיירים הם תיירים חוזרים, כשכמעט 30 אחוז הגיעו באמצעות טיול מאורגן. 63 אחוז מהתיירים לנו בבית מלון או כפר נופש לעומת 56 אחוז בשנה שעברה. שבעה אחוז מהתיירים לנו בדירות שכורות.

עוד הוסיף השר לוין: "ביצענו מספר מהלכים משמעותיים ובהם פנייה לקהלי יעד חדשים וממוקדים, בניית תתי מותגים וקמפיינים חדשניים, שיתופי פעולה עם סוכני התיירות אונליין הגדולים, מתן תמריצים לחברות תעופה שפותחות קווים חדשים לישראל, והמשך פעולות השיווק ברחבי העולם. מהלכים אלה הביאו יזמים לזיהוי הפוטנציאל ולעלייה בהתחלות הקמה של מלונות. אני משוכנע שאם נמשיך כך נראה תוצאות מספקות גם בשנה הבאה".

תגיות:תיירותתייריםמשרד התיירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה