חדשות בארץ

אחרי דיונים ארוכים: הכנסת אישרה את חוק ההמלצות

אחרי 80 נאומים ו-309 הסתייגויות של האופוזיציה, החוק של ח"כ אמסלם התקבל ברוב של 59 תומכים לעומת 54 מתנגדים. נתניהו וביטן לא הצביעו. סערה במחנה הציוני: "יום שחור"

  • י' טבת התשע"ח
לוח ההצבעות במליאה לאחר ההצבעה (צילום: דוברות הכנסת)לוח ההצבעות במליאה לאחר ההצבעה (צילום: דוברות הכנסת)
אא

אחרי יומיים של דיונים מתמשכים במשכן הכנסת, הלילה (חמישי), סמוך לשעה 01:45, אישרה המליאה את חוק ההמלצות. החוק התקבל ברוב של 59 תומכים לעומת 54 מתנגדים. ההצעה על החוק נמשכה מספר שעות, לאחר שהאופוזיציה חזרה בה ממספר הסתייגויות לגביו. חוק ההמלצות של חבר הכנסת דודי אמסלם (ליכוד) אוסר על המשטרה לפרסם סיכומי חקירות שהיא מנהלת, אך היועץ המשפטי יוכל לקבוע את בעלי התפקידים במשטרה ובפרקליטות שיוכלו לפרסם המלצות. יש לציין כי מי ששוחררו מההצבעה הם ראש הממשלה בנימין נתניהו, חבר הכנסת דוד ביטן והשר חיים כץ בשל החקירות שמתנהלות נגדם.

מי שהתנגד לחוק הם כמובן אנשי המחנה הציוני. לאחר אישורו כתב היו"ר אבי גבאי בחשבון הטוויטר שלו: "ה-27 בדצמבר הוא יום שחור בתולדות המאבק בפשיעה ובשחיתות. חוזר על התחייבותי: הממשלה בראשותי תבטל את חוק ההמלצות, חוק המרכולים וחוק הג'ובים". עוד קובע החוק, כי גם כי בתיקים ללא פרקליט מלווה המשטרה תעביר לפרקליטות את סיכום החקירה.בחקירות חקירות אישי ציבור וארגוני פשע המשטרה לא תעביר את המלצתה אלא אם היועץ המשפטי יבקש זאת. החוק, כמובן, לא יחול על חקירות קיימות, כמו חקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו, ח"כ דוד ביטן, חברי כנסת מבל"ד וחבר הכנסת חיים כץ. הוראות החוק יחולו גם על רשויות אחרות שיש להן סמכויות לפתוח בחקירה, אבל כאמור לא תקפות על חקירות שהחלו לפנישהחוק נכנס לתוקף. יש לציין כי הפיליבסטר עצמו על חוק ההמלצות נמשך 42 שעות. במהלכו נשארו 80 נאומים. רק ההצבעות על 309 הסתייגויות של האופוזיציה נמשכו כשלוש שעות.

את הדיון, שנמשך למעלה מ-50 שעות של נאומים ועימותים, פתח יו"ר ועדת הפנים ויו"ר הקואליציה שהציע את החוק, דוד אמסלם. "הבלוף הכי גדול שנתקלתי בו בחיים שלי קורה עכשיו. יש פה איזה שקר שמתגלגל בעוצמות שאני לא מאמין, שהתחיל בתקשורת", אמר. "התקשורת, רובה שמאלנית, משקרת לציבור בעזרתכם. ואתם נרתמתם לעניין ומשקרים במצח נחושה כשאתם מכירים את העובדות. הציבור שומע מבוקר עד ערב: שחיתות ושחיתות ושחיתות. הוא מתחיל להאמין לזה בלי לדעת שאתם משקרים." ח"כ ציפי לבני תקפה גם היא כשאמרה: "הציבור לא עוסק בשאלה של החוק בפני עצמו כי הוא לא יכול. אתם התעקשתם שזה יחול גם על ראש הממשלה והתעקשתם להביא את זה באותו יום ולהכריח אותנו להצביע. אני לא מוכנה לנהל דיון בחוק כאילו כלום."

מרכז האופוזיציה ח"כ יואל חסון סיכם את ההצבעה ואמר: "השבוע האופוזיציה יישמה את הדמוקרטיה במיטבה אף שתוצאות ההצבעה היו ידועות מראש. המאבק על חוק ההמלצות הוא רק דוגמה למאבקים הבאים שהאופוזיציה תנהיג בתגובה ליוזמות החקיקה האנטי חברתיות והאנטי דמוקרטיות של הקואליציה. בכל פעם שהממשלה תעדיף את מקורביה או את ראשיה על פני הציבור, האופוזיציה תמלא את תפקידה כשומר ותגיב. אני מודה לכולם על שיתוף הפעולה המלא".

תגיות:כנסתחוק ההמלצות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה