חדשות בארץ

החל מ-2018: האם התמכרות למשחקי מחשב תוכר כהפרעה נפשית?

החל משנת 2018 ארגון הבריאות העולמי, WHO, יכיר בהתמכרויות למשחקי מחשב ווידאו כמחלה שתיקרא 'הפרעת גיימינג', והיא תתווסף לרשימת המחלות המוכרות בעולם. לדברי חבר בארגון, ההתמכרות הינה מחלה לכל דבר כאשר "שימוש יתר יכול להוביל לתוצאות חמורות"

  • ט' טבת התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

החל משנת 2018 ארגון הבריאות העולמי, WHO, יכיר בהתמכרויות למשחקי מחשב ווידאו כמחלה. הארגון, שמעדכן את מסמך התקינה שעניינו לסווג ולקטלג את כל המחלות הידועות בעולם - פיזית ונפשית, יוסיף לרשימה סעיף הנוגע למכורי המשחקיים, אם כי אחד מחברי הארגון מרגיע וטוען כי ככלח הנראה, רובנו לא נגועים במחלה.

שמה של המחלה תהיה “הפרעת גיימינג” (“Gaming Disorder”), והיא תופיע בספר התקינה של הארגון, ה-ICD – ר"ת International Classification of Diseases (כלומר, סיווג בינלאומי של מחלות). הפעם האחרונה בו עודכן הספר הייתה בשנות התשעים, אך העדכון הבא, שעתיד להכיל גם את המחלה החדשה,ייצא במהלך 2018.

מי הם הלוקים ב”הפרעת הגיימינג”? ובכן, הם עלולים להיות שחקני אונליין באינטרנט או שחקנים באופן לא מקוון.

בהתאם לטיוטה הנוכחית, הרופאים יוכלו לאבחן את המחלה באמצעות מספר תבניות התנהגות, למשל התנהגויות כגון איבוד השליטה בתחביב המשחקים, על פי אינדיקציה של תדירות, משך זמן המשחק, והיכולת או אי היכולת להפסיק. הרופאים יאבחנו על סמך אפשרות כי הגיימינג תופס את חייו של המטופל, מעבר לנושאים אחרים חשובים בחיים. כמו כן אם ממשיך המטופך לשחק על אף התוצאות הלא טובות בחייו. תנאי נוסף לכך שההתכרות תזוהה כגיימינג הינו הימשכות של ההפרעה למשך שנה לכל הפחות.

לטענת ולדימיר פוזניאק, חבר בארגון הבריאות העולמי, הוספת המחלה למסמך התקינה הינה מהלך חשוב: “מומחי בריאות צריכים להכיר בהשפעות החמורות של הפרעת הגיימינג על הבריאות. רוב האנשים שמשחקים משחקי וידאו לא לוקים בהפרעה, אבל, במקרים מסוימים, שימוש-יתר יכול להוביל לתוצאות חמורות”, אמר.

תגיות:משחקיםמחשה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה