חדשות מדע וטכנולוגיה

חברת הפרסום הופתעה: הגרפיקאי המוכשר הוא לא אחר מאשר... רובוט

תיק עבודות מרשים בגרפיקה נשלח לחברת הפרסום PRPL. ניכר היה כי מאחוריו עומד גרפיקאי מוכשר מאוד, אולם למרבה הפלא התברר כי האחראי לעיצובים המרשימים הוא לא פחות מאשר... רובוט: "מטריד לחשוב שיום אחד אולי לא יהיה צורך גם בגרפיקאים"

  • ט' טבת התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

תיק עבודות מרשים בגרפיקה נשלח לחברת הפרסום PRPL. ניכר היה כי מאחוריו עומד גרפיקאי מוכשר מאוד, אולם למרבה הפלא התברר כי האחראי לעיצובים המרשימים הוא לא פחות מאשר... רובוט.

העיצובים המיוחדים התבצעו על ידי הרובוט ללא כל מגע אדם, בטכנולוגיה של חברת טיילור ברנדס, אשר שיגרה לאותו משרד פרסום את תיק העבודות. מדובר בטכנולוגיה שפותחה בישראל שיש בה היכולת "לחשוב" ביצירתיות, ובאפשרותה למתג ואף להפיק חומר פרסום.

הניסוי בוצע על מנת לערוך ביקורת על איכות העבודה בענף הפרסום, ומשום כך בחרו באופן אקראי משרד כלשהו העוסק בתחום. תיק העבודות נשלח במטרה לבדוק את התרשמות המעסיקים בענף מתוצרי הרובוט, והאם יוכלו להבחין כי אין פה פרי יצירה של אדם.

"כדי להכניס יצירתיות אנושית לאלגוריתם דיגיטלי", הסבירה יהלי סער, מנכ"ל טיילור ברנדס, "לימדנו את הרובוט את יסודות המיתוג - הגדרת תחום הפעילות ואופי המותג. המערכת פועלת ללא תבניות קבועות מראש, אלא בעזרת יכולות למידה המאפשרות למערכת לקבל השראה מעיצובים של משתמשים במערכת, וליישם אותן אצל משתמשים חדשים".

אתר הפרסום PRPL שנענה להצעה, נמצא כי הוא מתמחה בפעילות דיגיטל בעלת שירותי קריאייטיב. מהמשרד נמסר כי "מאוד התרשמנו לראות שתוכנת מחשב מצליחה לייצר לוגו ברמה שגרפיקאי שלמד שנים את התחום יכול לייצר. זה מקסים ומרגיע לדעת שכל בעל עסק קטן יכול ליצור לוגו שלא מבייש אותו. מצד שני זה מטריד לחשוב שיום אחד אולי לא יהיה צורך גם בגרפיקאים - תחום שעד כה היינו בטוחים שהוא מצריך את המוח האנושי".

תגיות:גרפיקהרובוטטכנולוגיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה