מעניין

איך להירדם מהר?

מתהפכים מצד לצד בכל ערב וממתינים לשינה שממאנת להגיע? הנה כמה עצות יעילות שיעזרו לכם לזרז את השינה וליהנות משינה רגועה ונעימה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מתקשים להירדם בלילה? מתעוררים באמצע הלילה ולא מצליחים לחזור לישון? לחוצים לקראת יום עמוס, ורוצים להירדם מהר כדי להרוויח כמה שיותר שעות שינה? אספנו עבורכם כמה טיפים יעילים, חלקם פיזיים וחלקם פסיכולוגיים, שיעזרו לכם להירדם מהר.

ראשית, מבחינה פיזית – המחקרים מראים שקור מסייע להירדמות. שתי עצות שקשורות לקור יכולות לסייע לכם להירדם. העצה הראשונה פשוטה – לקרר את החדר. כן, הפעילו מזגן, וקררו את החדר לטמפרטורה של 15-19 מעלות. זוהי הטמפרטורה שעל פי מחקרים מסייעת לשינה טובה. הקור מסייע לייצור של מלטונין ומסייע להירדמות. אם משלבים את הקירור של החדר עם החשכה שלו – יוצרים את התנאים המיטביים להירדמות יעילה.

אם קירור החדר כשלעצמו לא מספיק לכם כדי להירדם, נסו לקרר את עצמכם – השתמשו במים קרים ככל האפשר (אפילו מי קרח), והשתמשו בהם כדי לשטוף את הפנים לפני השינה במשך כחצי דקה. השטיפה במים קרים מסייעת להרגעת לחצים ומעוררת את "רפלקס הצלילה" – רפלקס שקיים אצל יונקים, וגם אצל בני האדם ביניהם, ומסייעת להפחתה של קצב הלב ושל לחץ הדם. לאחר שטיפה כזו של הפנים, קל יותר להירדם.

שנית, מבחינה פסיכולוגית. לעיתים קרובות, קושי להירדם מגיע בגלל לחץ להירדם. מרוב לחץ להספיק כמה שיותר שעות שינה – הגוף מסרב להירדם. לכן בשלב ראשון, החביאו את השעון שלכם. מנעו מעצמכם לבדוק מה השעה ולחשב כמה שעות שינה עוד נותרו לכם, ופשוט נסו להירגע.

דרך נוספת שיכולה לסייע לכם להירדם הוא שימוש בפסיכולוגיה הפוכה. במקום לנסות להירדם, או אפילו במקום לנסות להירגע ולהרפות – דבר שלא תמיד מצליח – נסו להישאר ערים בדווקא. מחקר שנערך בסקוטלנד, באוניברסיטת גלזגו, מצא דרך שמסייעת להירדמות מהירה – נסו לשכב עם עיניים פקוחות, ולהשאיר אותן פקוחות – עד שייעצמו מעצמן, כלומר, עד שתירדמו. משום מה, דווקא הניסיון להישאר ערים מסייע להירדמות מהירה – ועוד יותר מכך – לשינה ערבה ורגועה יותר. נסו.

תגיות:שינההירדמות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה