סמארטפונים ואינטרנט

מחקר: נשים מצויות בסיכון גבוה יותר להתמכר לסמארטפון שלהם

מחקר חדש על שימוש בטלפונים חכמים בקרב סטודנטים מצא כי נשים נמצאות בסיכון כפול מגברים לפתח התמכרות לטלפון החכם שלהן

  • ח' טבת התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

טלפונים חכמים כבר נמצאו במחקרים רבים בנושאי סיכונים משמעותיים לכל משתמש. אבל מחקר חדש שנערך באוניברסיטת בינגהמטון מצא שנשים נמצאות בסיכון כפול מגברים להתמכר לטלפון החכם שלהן.

פרופסור אייזק וגהפי, שערך את המחקר, לא ערך אותו בציפייה לגלות נתונים על הבדלים בין גברים ונשים – הוא פשוט רצה ללמוד על דפוסי שימוש בטלפון חכם בקרב סטודנטים. אבל המסקנה לגבי הסיכון הגבוה יותר בקרב נשים פשוט קפצה מדפי הנתונים שהתקבלו.

וגהפי נתן שאלון פתוח למאתיים סטודנטים, שהתבקשו להגדיר את רמת התלות שלהם במכשיר (כמה שעות הם השתמשו בו ביום) רמת הוויסות העצמי שלה שימוש, רמת השליטה וסדר הגודל של ההשלכות השליליות שהם חוו מהשימוש בטלפון.

וגהפי אף נתן לסטודנטים אפשרות לפרט ולהסביר במילים שלהם, ולתאר כיצד הם מרגישים לגבי השימוש שלהם בטלפון החכם, האם הם מרגישים תלויים בו והאם לדעתם יש להם שליטה עצמית.

שבעה אחוזים מהסטודנטים זוהו על פי הנתונים כמכורים, ועוד 12 אחוז כ'משתמשים פנאטים'. שתי הקבוצות סבלו מבעיות אישיות וחברתיות כתוצאה מהשימוש הלקוי בטלפון החכם.

זה השלב שבו מצא וגהפי שנשים מצויות בסיכון כפול מגברים לפתח התמכרות לטלפון החכם שלהן. הוא אינו יודע מה הסיבה לכך, אבל מקווה שהעניין ייחקר בעתיד.

בינתיים, וגהטי מתכוון להקדיש את עצמו למציאת דרכים לגמילה מהתמכרות לטלפון חכמים. הוא רואה תקווה במיוחד באפליקציות שמזהירות את המשתמשים משימוש מופרז, או אפילו נועלות בפניהם את הרשתות החברתיות אם הם מבזבזים שם יותר מידי זמן. 

תגיות:סמארטפוניםרשתות חברתיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה