חדשות בעולם

אנטישמיות בברלין: תלמיד יהודי הותקף בקריאות "היטלר היה אדם טוב"

תלמיד יהודי בן 18 הותקף בבית ספר בברלין על רקע אנטישמי, לאחר שגילה התנגדות למהלך הקמת מדינה פלסטינית. מנהל ביה"ס: "ננקוט צעדים שיבטיחו שתקריות כאלה לא יטויחו"

  • ח' טבת התשע"ח
ברלין (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)ברלין (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

העיתון הגרמני "ברלינר צייטונג" חשף את פרטי המקרה שארע בבית הספר התיכון "ארנס רויטר" בברלין, בתאריך 13 לדצמבר, בו תלמיד יהודי בן 18 הותקף בבית ספר בברלין על רקע אנטישמי, לאחר שגילה התנגדות למהלך הקמת מדינה פלסטינית.

על פי הדיווח, תלמידים ערבים הקיפו את אותו תלמיד וצעקו: "היטלר היה אדם טוב בגלל שרצח יהודים".

הצעיר היהודי תיאר לעיתון הקהילה היהודית כי נקראו לעברו קריאות נוספות: "אתה רוצח ילדים" ו"צריכים לכרות לכם את הראש". התלמיד העיד כי: "ניסיתי להישאר רגוע, לחייך ולהציג עובדות, אבל החלטתי לא לעבור בשתיקה על ההערה על היטלר".

בעקבות המקרה הגיש התלמיד היהודי תלונה למנהל בית הספר. ובשל חששו להתקפה חוזרת, נמנע מיציאה לחצר בהפסקה.

לדברי מנהל בית הספר התקרית חשפה גישה "אנטישמית, אנטי יהודית ואנטי ישראלית שגרמה לנו להגיב, ונמשיך לעשות כן. ננקוט צעדים שיבטיחו שתקריות כאלה לא יטויחו".

הרב יהודה טייכטל, רב הקהילה היהודית בברלין, הגיב למקרה: "זה דבר חמור שקרה. אסור לאפשר מצב שתלמיד בבית הספר ישמע דברים מזעזעים כאלו. אנו מצפים שהממשלה תפעל כדי למנוע סובלנות לשנאה בחברה, ובמיוחד בקרב בני נוער".

במקביל הקהילה היהודית בסרביה הזדעזעה בעקבות חילול בית עלמין יהודי עתיק בפנצ'בו: 47 מצבות של יהודים נשברו על ידי נערים שקפצו מעל חומת בית הקברות הישן וגרמו הרס למצבות.

"אנחנו מזועזעים מהמקרה הזה", אמר דוד מונטיג'אס, נשיא הקהילה היהודית בפנצ'בו, "לא האמנו שדבר כזה יכול לקרות אצלנו. היו כאן תקריות אנטישמיות ספורדיות כגון רישום של צלבי קרס על בתים של יהודים או חילול בית הכנסת, אבל משהו בסדר גודל כזה עוד לא היה פה"., אמר דוד מונטיג'אס, נשיא הקהילה היהודית בפנצ'בו.

כמו כן, ראש עיריית פנצ'בו, סאשה פבלוב, גינה בחריפות את הנעשה. בעקבות כך, הודיעה העירייה כי יוצבו מצלמות אבטחה על בית העלמין, ואמצעי האבטחה במקום יוגברו.

תגיות:ברלין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה