חדשות בעולם

אפקט טראמפ: אלמונים ירו צבע לעבר שגרירות ישראל באתונה

הארגון הקיצוני "רוביקון" שלח לפנות בוקר עשרה אופנוענים שירדו צבע אדום לעבר הבניין. בהודעה שמסר נכתב: "מזדהים עם הפלסטינים, חלק מהעם היהודי מצא מקלט בטוח, אבל אחרים חיו שם"

  • ח' טבת התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

זהו עוד אקט אלים של ארגון קיצוני שמגיע על רקע נאום טראמפ: ארגון השמאל הקיצוני "רוביקון" תקפו אמש את בניין שגרירות ישראל באתונה שביוון בבקבוקי צבע אדום. על פי התיעוד, עשרה אופנוענים חברי הארגון הגיעו למקום לפנות בוקר כשהם חבושים בקסדות ולובשים בגדי עור, תוך שהם יורים צבע לעבר הבניין. מאוחר יותר תיעדו זאת גם בסירטון שהופץ לתקשורת. ההערכה היא שהבניין לא היה מאויש באותו זמן.

ההודעה של אנשי הארגון לא איחרה לבוא. "אנו מזדהים עם הפלסטינים, אומה שבמשך עשרות שנים הפכה לקורבן של דיכוי. במציאות מפעילים על הפלסטינים לחץ לעזוב את האדמה שלהם. זהו טיהור אתני ברמת עצימות נמוכה. השאלה שעולה מהמאבק הפלסטיני שצריכה לעמוד בפני כולנו היא אופי המאבק הפלסטיני לעצמאות. זוהי שאלה של הישרדות של אומה באדמה שעליה נולדה. היום בשעה 06:05 בבוקר התקפנו את חזית שגרירות ישראל באתונה עם עשרות בקבוקי צבע", לשון ההודעה. "ב-1949, לאחר מאות שנים של רדיפות, חלק מהעם היהודי מצא מקלט 'בטוח' על ארץ שיש לה מקום מרכזי במסורת היהודית. אבל אחרים חיו בארץ הזאת. איך ייתכן שאנשים שמתנגדים לרדיפה של עם אחד מסכימים שירדפו עם אחר? מדינת ישראל היא המקרה היחידי של דמוקרטיה המבטיחה (לישראלים) חירויות אזרחיות... אנו קרובים יותר לפלסטינים ממה שאנו חושבים שיוון צריכה להתקרב למדינת ישראל".

כזכור, מאז נאום טראמפ המכיר בירושלים כבירת ישראל חלו מחאות ברחבי העולם. העברת שגרירות ארצות הברית לירושלים סימלה תמיכה בישראל, כשגם גואטמלה הצהירה על המעבר שלשום. כעת ממתינים בישראל שמדינות נוספות, בניהן צ'כיה, יודיעו רשמית על העתקת השגרירות מתל אביב לבירת ישראל.

תגיות:אתונהשגרירות ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה