חדשות בעולם

אחרי דנמרק: נורבגיה הודיעה שלא תתמוך בארגוני חרם

יממה אחרי ההודעה של הדנים, ממשלת נורבגיה הודיעה כי לא תתמוך בארגונים שמטרתם חרם נגד ישראל: "אוסלו מאמינה בדיאלוג ושיתוף פעולה כחלק מפתרון הסכסוך". ארדן: נמשיך לחשוף ארגוני דה-לגיטימציה פלסטיניים

  • ח' טבת התשע"ח
בניין הפרלמנט הנורבגי (צילום: shutterstock)בניין הפרלמנט הנורבגי (צילום: shutterstock)
אא

יממה אחרי ההודעה של ממשלת דנמרק, לפיה תפסיק את המימון לארגוני חרם ותקשיח את התנאים להעברת סיוע כספי לארגונים פלסטיניים, גם ממשלת נורבגיה יוצאת בהצהרה דומה. על פי ההודעה ששיגרה, החל מהשנה הבאה הממשלה לא תתמוך בארגונים שמטרתם הוא להוביל לחרם נגד מדינת ישראל. השר לעניינים אסטרטגיים גלעד ארדן מסר אתמול כי מדובר ב"צעד נוסף וחיוני לפגיעה בארגוני החרם".

בהודעה שפרסמה ממשלת נורבגיה נכתב: "חרמות יוצרים ריחוק. אוסלו מאמינה בדיאלוג ובשיתוף פעולה ליצירת אמון הדדי כחלק מפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני". ארדן הוסיף: "ההחלטה היא ביטוי נוסף להתנגדות העקבית של ממשלת נורבגיה לחרמות נגד מדינת ישראל. ארדן הבטיח כי משרדו ימשיך לפעול לחשיפת המימון האירופי לארגוני דה-לגיטימציה פלסטיניים.

ההודעה של דנמרק אתמול מגיעה לאחר מכתב ששיגר גלעד ארגן והלחץ שהפעיל ראש הממשלה בנימין נתניהו. בהודעה של הדנים נכתב כי תופסק העברת כספי סיוע דני לארגונים הפלסטינים, אליהם הועברו עד היום עשרות מיליוני שקלים. לאחרונה נחשף כי הכספים הועברו באמצעות ארגון "מנהלת לזכויות אדם" ברמאללה ומשם לארגוני טרור. כמו כן, הודיע משרד החוץ הדני כי "נמשיך לתמוך בארגוני חברה אזרחית המתמקדים במצב זכויות האדם בפלסטין, דבר המוגדר כעדיפות בתוכנית שלנו. יחד עם זאת, החל משנת 2018 הכסף יועבר תחת תנאים נוקשים יותר. הכסף הנותר משנת 2017 יועבר לצרכים אדמיניסטרטיביים". כעת, כך מתברר, הכסף יועבר לעשרה ארגונים בלבד, מתוך 24 שקיבלו כספים עד היום.

תגיות:דנמרקנורבגיההפגנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה