חדשות בארץ

מד"א: מעתה ניאלץ להפסיק להציל חיים ביהודה ושומרון

מנכ''ל מד''א, אלי בין, שיגר מכתב לרה"מ בו הזהיר כי מד"א תאלץ להפסיק לתת שירות ביהודה ושומרון בעקבות אי העברת תקציבים. ראש מועצת יש"ע בתגובה קורא לרה"מ להסדיר את הנושא בדחיפות

  • ז' טבת התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

מנכ''ל מד''א, אלי בין, הודיע לרה"מ, בנימין נתניהו, כי בשל אי העברת תקציב ממשרד הבריאות, ייאלץ מגן דוד אדום להפסיק לשרת את אזור יהודה ושומרון, כך פורסם ב'ערוץ 7'.

לפני כשנה הוחלט בממשלה להסדיר את עניין הפעלת שירותי מד"א באזור יו"ש אשר ממומנים בידי משרד הבריאות. בשל אי הסדרת התקציבים הנדרשים, החליטו במד"א על צמצום היקף הפעילות ביהודה ושומרון, אולם בעקבות בקשת שר הבריאות לשעבר, יעקב ליצמן, לחכות עם הצמצום מפאת המצב הביטחוני, העניין לא יושם.

לפני כשבוע שלח מנכ''ל מד''א מכתב לראש הממשלה בו הוא מזהיר: ''שנת הכספים הולכת ומסתיימת ומצב אבסורדי זה של אי ודאות, ייצור בור תקציבי של קרוב ל-13 מיליון ש''ח בקופת מד''א. מתוכם 5.5 מיליון ש''ח עבור שנת 2016''.

בין השאר מציין המנכ''ל אלי בין במכתב כי: ''אמנם מדובר בסכום זעום לעומת סכומים אשר הממשלה מאשרת ועוסקת בהם, אך לארגון כמו מגן דוד אדום זו מכה קשה הגורמת לסיום השנה בגירעון אשר ישפיע על כלל השירותים לתושבי מדינת ישראל''.

המנכ''ל מסביר כי באין ברירה ייאלץ להפסיק את מתן שירותי מד''א ביהודה ושומרון: ''כאמור עד כה נמנענו מלפגוע בשירותים החיוניים, אך כדי לצמצם ככל האפשר את הפגיעה הגירעונית בתקציב מד''א, אינני רואה ברירה אחרת אלא להפסיק את שירותי מד''א באיו''ש עד להסדרת הנושא''.

ובפנייה לרה"מ נתניהו כתב: ''אני מבקש מכבודו בכל לשון של בקשה להטיל על בכל סמכות רלוונטי את הטיפול בנושא ללא כל דיחוי''.

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, אמר כי "תושבי יו"ש הם אזרחי מדינת ישראל כמו כל אזרח אחר. אני קורא לראש הממשלה להכניס את תקציב מד"א ביו"ש לבסיס התקציב כפי שקורה בעוטף עזה. אין הבדל בין איזור ספר אחד לאחר''.

עוד סיפר דגן כי: ''בכל שנה מחדש מתחילה אותה סאגה. לשמחתי בכל שנה ח"כ הרב יעקב ליצמן וכן שר הרווחה חיים כץ ומנכ"ל מד"א אלי בין מסייעים לנו בנושא. עם זאת לא ייתכן שאזרחי מדינת ישראל המתגוררים ביו"ש יצטרכו לקושש כספים לרפואת חירום כמו קבצנים. אני קורא לראש הממשלה לכנס עוד השבוע דיון אצלו עם כלל הגורמים בנושא".

תגיות:יהודה ושומרוןמד"א

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה