חדשות בארץ

שלטים חדשים בכנסת: מי יודע מה פירוש ’יחדה’ ו’נגדה’?

לאחרונה נתלו שלטים חדשים במשכן הכנסת במסגרת פרויקט 'כנסת נגישה', שמטרתו להקל על ההתמצאות במקום עבור ציבור המבקרים  

  • ז' טבת התשע"ח
צילום: דוברות הכנסת/ יצחק הרריצילום: דוברות הכנסת/ יצחק הררי
אא

לאחרונה נתלו שלטים חדשים במשכן הכנסת במסגרת פרויקט 'כנסת נגישה', שמטרתו להקל על ההתמצאות במקום עבור ציבור המבקרים. השלטים נתלו במקומות שונים במרחב הכנסת, והם נגישים גם לבעלי לקות ראייה.

השלטים הבולטים יותר נמצאים בכניסות למליאת הכנסת: האחד, "כניסת יחדה" –פירושו קואליציה, והשני, כניסת "נגדה" כלומר אופוזיציה, כאשר שני השלטים נתלו בשני צדדי הכניסות של המליאה, בהתאם למיקום חברי הכנסת.

יתר על כן, בהמשך יופיעו ביציע הציבור שלטים חדשים: "יציע ניר", על שם יו"ר הכנסת לשעבר נחום ניר, וכן היציע המיוחד במליאה, "יציע קדיש לוז", על שם יו"ר הכנסת לשעבר קדיש לוז. בנוסף, נתלו שלטים חדשים באזור הכניסות השונות לכנסת שייקראו על שם 4 המינים.

לפי דברי מנכ"ל הכנסת, אלברט סחרוביץ, מדובר בפרויקט חשוב ביותר לנראות הכנסת, הנותן מענה הן לציבור המבקרים במקום שברצונו להתמצא בכנסת בנקל והן לאנשים עם מוגבלות.

"'כנסת נגישה' הוא פרויקט מוביל ובהנחייתו של יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין", מסביר מנכ"ל הכנסת, "השקענו בו תקציבים ומאמצים של יחידות רבות בכנסת. אני גאה על התוצאה, ושמח על ההתעניינות שמעורר האופן בו מטפלת הכנסת הנושא אף בין פרלמנטים ידידם בעולם"

תגיות:כנסתשלטים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה