חדשות בעולם

בעקבות טראמפ: נשיא גואטמלה הורה להעביר את השגרירות לירושלים

צעד משמעותי של המדינה שהתנגדה באו"ם לביטול ההכרה בירושלים כבירת ישראל. גם צכ'יה בדרך להעביר השגרירות, הנשיא: "לכל מדינה יש הזכות להחליט איזו עיר תשמש בירתה"

  • ז' טבת התשע"ח
נשיא גואטמלה עם הנשיא ריבלין בנובמבר 2016 (צילום: לע"מ)נשיא גואטמלה עם הנשיא ריבלין בנובמבר 2016 (צילום: לע"מ)
אא

נשיא גואטמלה, ג'ימי מורלס, הודיע הלילה (שני) כי שגרירות ארצו תעבור מתל אביב לירושלים. מדובר במהלך שמחזק את ישראל, המגיעה בצל נאום טראמפ וההחלטה להעביר את שגרירות ארצות הברית לירושלים. מורלס ציין כי החליט להעביר את השגרירות התקבלה לאחר שיחה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. גואטמלה מצטרפת בכך לארצות הברית וכעת מעניין לראות מה תהיה התגובה של הקהילה הבינלאומית למהלך. מדינה נוספת ששוקלת את העברת השגרירות היא צ'כיה. הנשיא מילוש זמאן אמר: "הצעד הזה יקרה במוקדם או במאוחר. זה משמח, כי בביקורי בישראל לפני ארבע שנים אמרתי שארצה להעביר את השגרירות ושנהיה הראשונים לעשות זאת. בכל מקרה זה יותר טוב מכלום. לכל מדינה יש הזכות להחליט איזו עיר תשמש בירתה, ולכל מדינה היכן תמוקם השגרירות שלה".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כתב הבוקר בחשבון הטוויטר שלו: "אני מבקש לברך את ידידי נשיא גואטמלה, ג'ימי מורלס, על החלטתו האמיצה להעביר את שגרירות מדינתו לעיר הבירה ירושלים. בהחלטתך, הוכחת שאתה ומדינתך ידידי אמת של ישראל והקשר שקיים ביננו יתחזק ויתגבר לטובת שני הצדדים".

כזכור, בעצרת האו"ם שהתקיימה בשבוע שעבר אושרה ההצעה נגד ההכרה בירושלים כבירת ישראל. 128 מדינות הצביעו בעד, זאת למרות שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הבטיח לקצץ להן בסיוע. רק תשע מדינות הצביעו נגד, בהן גואטמלה. עוד מדינות שהתנגדו להצעה: הונדורס, מיקרונזיה, איי מרשל, טוגו, פלאו ונאורו. 35 מדינות בהן גיאורגיה, קניה, אוקראינה וקונגו נמנעו בהצבעה.

תגיות:גואטמלהשגרירות ירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה