חדשות כלכלה

על זה לא חשבתם: ממה יש להיזהר כשעורכים קניות באינטרנט?

רבים האנשים שעורכים קניותיהם באינטרנט, אולם חשוב לשים לב לפרט חשוב ביותר, והוא המחיר שמופיע על המסך בעת ההזמנה. שימו לב כי המחיר שנראה על המסך, אינו אומר שזהו המחיר שתשלמו במציאות

  • ו' טבת התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רבים האנשים שעורכים קניותיהם באינטרנט, אולם חשוב לשים לב לפרט חשוב ביותר, והוא המחיר שמופיע על המסך בעת ההזמנה.

לא כל הרשתות מחייבות את הצרכן במחיר המופיע על המסך. ישנם רשתות שיווק המחייבות את הצרכנים על פי המחירים שנקבעו בעת ההזמנה, כולל מחירי המבצעים, בעוד שבאתרי שיווק אחרים הרשתות מחייבות תשלום על פי המחירים ביום האספקה.

במילים אחרות, המחיר שנראה על המסך בעת ההזמנה, אינו אומר שזה מה שתשלמו במציאות משום שיש לקחת בחשבון כי המבצע יסתיים עד זמן ביצוע ההזמנה, והמחיר ישתנה.

"בכל תחומי האון־ליין ישנו כלל ברזל אחד שלא מופר: המחיר המוצג בעת ההזמנה יהיה המחיר שאותו הצרכן ישלם במועד האספקה", מסביר מושיק אלפרט, מנכ"ל 'מיי סופרמרקט' בשיחה עם 'ידיעות אחרונות', "חוסר האחידות בין אתרי הרשתות בכל הנוגע למדיניות תוקף המחירון והמבצעים, מקשה על הצרכן לבצע השוואה ומונע החלטה נכונה", הוא אומר.

על פי המועצה לצרכנות מדובר בהליך שאינו חוקי, על אף שהרשתות הנוקטות במחיר על פי ימי האספקה שומרות על תקנון, וכן על יידוע הצרכן בעניין: "סעיפים 17ב(ב) ו־(ד) בחוק הגנת הצרכן קובעים את החובה להציג את המחיר הכולל של מוצר, וכי המחיר המחייב של מוצר הוא המחיר שהוצג עליו או על גביו. עוד קובע החוק, כי ההוראות חלות על מוצרים המוצגים לראווה ובכל דרך שהיא, ולכן חלות גם על מכירות באינטרנט".

תגיות:קניותמבצעים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה