הורים וילדים

הזר ניגש והניח מעטפה על השולחן: 'בשביל התינוק היפה שלך'. מדוע פרצה האם בבכי?

אחד הסיפורים היותר מרגשים שתפגשו: הורים שהחליטו לסרב להפלה וללדת ילד עם שפה שסועה. איך הוא נראה כיום, ומה הקשר לזר שהניח מעטפה על שולחנם של ההורים בזמן שאכלו במסעדה? קראו בפנים

(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של שרה הלר/ Sara Heller)(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של שרה הלר/ Sara Heller)
אא

כשהרופאים הזהירו אותה שהיא עומד ללדת ילד 'חריג' - שרה הלר עדיין לא ממש הבינה מה זה אומר. הרופאים אמרו שהתינוק שלה עומד להיוולד עם שפה שסועה, שככל הנראה תשפיע על המשך חייו בצורה שלילית ביותר. "לכן, הם הציעו לנו לעשות הפלה", משחזרים בני הזוג שרה וכריס מארה"ב. 

למרות שמדי שנה נולדים כ-2,650 תינוקות עם דרגות שונות של חך, שפה או לסת שסועים, הרופאים עדיין חשבו שזהו הפתרון הטוב ביותר עבורם. "אמרו לנו שההשקעה תעלה לנו המון כסף, כי לרוב הילדים הללו צריכים לעבור המון ניתוחים וטיפולים כדי ללמוד לאכול ולדבר. היה לנו מאוד קשה לשמוע את זה".

גם לאחר שראתה שרה בבירור את השפה השסועה בתצלום האולטראסאונד שעברה, החליטה שהיא לא מוכנה בשום פנים ואופן לבצע הפלה. "במקום זה, פתחתי עמוד פייסבוק מיוחד עם תמונתו של בני ושיתפתי את הגולשים במצב".

בתגובה לתמונה, קיבלה שרה מאות תגובות. "מה לא בסדר בפניו", כתב אדם אחד מני רבים, ושרה הרגישה שהיא רוצה לבכות. "הייתי המומה מעצם ההערה אבל עוד יותר מזה ששופטים את המראה של בני עוד לפני שהוא נולד", היא מסבירה. 

 

"הזר ניגש והניח מעטפה על השולחן: 'בשביל התינוק היפה שלך', אמר לשרה ונעלם"

ואז היא החליטה לעשות מעשה. "במקום ליצור עימות וירטואלי, החלטתי להשמיע קול אחר, קול שמלמד ומחנך לחשוב בצורה קצת אחרת", הסבירה בראיון לToday.com. החודשים עברו להם ביעף ושרה ילדה בן קטן וחמוד בשם ברודי, כשבכל אותו הזמן - היא מעדכנת את עמוד הפייסבוק שלה בתמונות שלו ובעדכונים שוטפים על מצבו. 

כריס ושרה באמת נזקקו לכסף רב כדי לטפל בשפה השסועה של ברודי, אך הם עשו זאת בשמחה ולרגע לא התלוננו על 'מר גורלם'. נהפוך הוא. מתוך הקשיים הם חיזקו הורים אחרים שנמצאים באותו מצב, ונטעו בהם תקווה ששפה שסועה זה לא סוף העולם. זו רק ההתחלה שלו, לדרך יפה ונפלאה שתהיה בהמשך...

ברודי הקטן היוםברודי הקטן היום

יום אחד, סעדה המשפחה במסעדה כששרה הבחינה לפתע במה שנראה כמו מפית מקופלת בצורה מחשידה על שולחנה. היא פתחה את המפית ובפנים גילתה מעטפה עם המחאה על סך 1,000 דולר, ופתק קטן שעליו משורבט בכתב יד: "בשביל התינוק היפה שלך".

"הדמעות זלגו מעיניי מיד ולא הצלחתי להפסיק לבכות", משחזרת שרה. "הלב שלי התמלא באושר שאני לא יכולה לתאר".

מסתבר שדווקא אז עמד ברודי לפני ניתוח גדול, והמתנה האדיבה של אותו הזר עזרה לשרה וכריס לשלם על חלק מהעלויות שלו. "בזכות מנתחים מיומנים ותרומתו האדיבה של אותו זר אלמוני, ברודי שלנו יוכל לאכול ולדבר בעתיד. אנחנו אסירי תודה על המחווה היפה של הזר הזה".

תרגום מאנגלית: שירה כהן 

תגיות:הורים וילדיםשפה שסועה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה