סגולות

רוצים להצליח? קבלו סגולה נפלאה מהרב שטיינמן זצ"ל

סגולה נפלאה להצלחה מאת הרב שטיינמן זצ"ל: "רוצה להצליח? תקפיד שתהיה לך עין טובה בהצלחת הזולת"

בעיגול: הרב שטיינמן זצ’’ל (צילום: פלאש 90) בעיגול: הרב שטיינמן זצ’’ל (צילום: פלאש 90)
אא

בעלון השבועי 'נר לשולחן שבת' מובאים מספר סיפורים מרגשים אודות הרב אהרן יהודה לייב שטיינמן זצ"ל.

1. "עין טובה בהצלחת השלוחים האחרים": ראש ישיבה שעמד לנסוע לחו"ל לאסוף כספים לישיבתו בא לפני מרן וביקש עצה להצלחה. אמר לו רבינו: "עצה - עין טובה! שתהיה לך עין טובה בהצלחת השלוחים האחרים!"

2. "אל תעשה מסיבה מפוארת. לא כדאי לך": כשאחד מתלמידי ישיבת 'ארחות תורה' סיים את כל הש"ס, הוא ניגש לביתו של הרב שטיינמן כדי להזמינו למסיבה מפוארת שתכנן לערוך. השיב הרב: "בשבילך אני אבוא, שהרי זו סעודת מצוה, אבל אני מציע לך, לא כדאי לך לעשות, יש בזה עין הרע!"

3. "מה חסר בדורנו? עמל התורה": "היום יש יותר לומדים, וגם מבחינת הכשרונות יש רבים וטובים. מה שחסר מאד - זה עמל התורה!", אמר הרב באחת ההזדמנויות.

4. "יש עוד 2 דקות!": היתה זו שעת ערב בביתו של ראש הישיבה. רבינו ישב ולמד. לפתע נכנס משמשו הנאמן ואמר: "השעה שבע וחצי". רבי אהרן לייב היה אמור לנסוע לאחת הישיבות למסור שיחה. הביט רבי אהרן לייב בשעונו, חייך חיוך רחב ואמר: "יש עוד שתי דקות" וחזר לתלמודו.

5. קשה בפרנסה. מה עושים? "בא ידידי, אברך יקר, אל רבינו בשאלה: 'אשתי מורה בדרום תל אביב. מספר התלמידות מצטמצם משנה לשנה ומספר שעות ההוראה יורד. כעת הציעו לה משרה מלאה במקום אחר, ההוצאות בבית לוחצות, והמצב לא קל. מה יעשו?'", מספר עורך הגיליון. "השיבו רבי אהרן לייב: 'דברי חז"ל 'קשים מזונותיו של אדם' נכונים לכל מקום, מה שנשאר לעשות זה להתחזק באמונה ובטחון! ועל זה האדם יכול להתפלל!'

"סיפר אותו אברך: הקשיתי 'איך עושים את זה?' רבינו השיב: 'יש להתבונן הרבה במעשה של 'איש חסיד היה'!' מאז עברו שנתיים, וחסדי ה', מספר התלמידות בבית הספר הולך וגדל!...

6. כשהילדים משתוללים בשולחן השבת – מה לעשות? יהודי צעיר נכנס ושאל את רבי אהרן לייב: מה עושים כשהילדים משתובבים, קופצים ומתפרעים, לדוגמא בשולחן שבת, האם ראוי להכות ילד?

מיד כשהרב שמע את השאלה נדרך, הזדקף והרים את קולו: "אם תכה אותו הוא יהיה פרא אדם!" וכפל דבריו. והוסיף: "אולי לפעמים אפשר, מכה קטנה על היד", והדגים...

7. איך מחדירים בתלמידים יראת שמים? אחרי תפילת ערבית, בבית ראש הישיבה, ניגש יהודי מבוגר אל רבי אהרן לייב. שאל היהודי: "איך מחדירים בתלמידים-בילדים יראת שמים?" רבינו התרומם ממקומו, הצביע על השואל ואמר בחום: "לך יש יראת שמים? כשתהיה לך יראת שמים גם לילדים יהיה!"

8. "ילד קטן רואה אדם זקן עם זקן כזה ארוך – זה נורמלי שהוא יפחד": כותב העלון מספר סיפור אישי שהתרחש עמו, כאשר לפני 20 שנה ניגש עם בנו, ילד בן 4, כדי לקבל ברכה מהרב שטיינמן. הילד נרתע, פחד, לא הסכים להתקרב...

הרב, שראה את התרעומת ואי הנעימות על פני האב, הרגיע אותו באומרו: "זה בסדר גמור, ילד קטן רואה אדם זקן עם זקן כזה ארוך - זה נורמלי שהוא יפחד..."

הערב ומחר (רביעי בערב וחמישי עד השקיעה), כ"ד בעסלו, מציינים בעולם היהודי בכלל והחרדי בפרט את יום היארצייט השלישי להסתלקותו לשמי מעלה של מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרן יהודה לייב שטיינמן זצוק"ל אשר הלך לעולמו בערב נר ראשון של חנוכה לפני 4 שנים. רוחו ומורשתו של הרב זצוק"ל הותירה חותם של ממש בעולם הישיבות כולו כאשר המונים הולכים לאורו ודבקים במשנתו של מי שמסר את נפשו עבור עולם התורה והישיבות בדור האחרון.

 

הרב זמיר כהן מספר על תמיכתו של הרב שטיינמן בארגון הידברות. צפו בדברים המרגשים:

 

תגיות:הצלחהסגולותמרן הרב שטיינמן זצ"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה