שידוכים וחיפוש זוגיות

פורום רווקים-רווקות יוצא לדרך: "גם אתם מרגישים עצבות כשאומרים לכם 'תתפשרו'?"

הודיה כי טוב בוחרת לאתגר את קהל קוראיה בשאלות על שידוכים, והפעם בשאלה מרתקת במיוחד לרווקות בינינו שמחכות כבר שנים לזיווגן: האם גם אתן מרגישות תחושת צריבה וקושי עמוק, כשאומרים לכן 'תתפשרו'?

  • ב' טבת התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בעולם השידוכים אני כבר מזמן לא חדשה. עברתי הרבה, אבל אני לא מתלוננת. במבט לאחור, אני בטוחה שישנם הרבה דברים שלמדתי, ושעזרו לי להיות אדם טוב יותר. 

שמעתי המון דברים על איך להתנהג כדי לקרב אליי את הזיווג, ומה לעשות ולא לעשות כדי לוודא שלא אקבל הצעות שאינן מתאימות לי. ומה אומר לכם? היום, אחרי 15 שנות הצעות, אני בכלל לא בטוחה שאני יודעת יותר ממה שידעתי לפני שהתחלתי בתהליך. 

אני רוצה להציף תחושה שלי, שלדעתי קיימת אצל רווקות רבות גם אם הן אולי לא מדברות על זה. היום קיבלתי בשורה משמחת מאוד - חברה שהייתה תקועה למעלה מעשר שנים בשידוכים, התחתנה ברוך השם. 

כששאלתי את החברה שבישרה לי על כך עם מי בדיוק היא התחתנה, התשובה שקיבלתי הטרידה קצת את מנוחתי: "את יודעת", היא נאנחה כאילו משא כבד יושב בזה הרגע על כתפיה. "היא הייתה צריכה להתפשר הרבה".

מה זה להתפשר הרבה? תכינו את הממחטות, כי זה הולך להיות כואב באמת. 

היא בחורה צעירה ורווקה, אבל לקחה בחור שגדול ממנה בלמעלה מעשור - גרוש עם שלושה ילדים. 

למה אתם שואלים? כי בואו נשים את הקלפים על השולחן לרגע: זה לא שהיו לה הרבה ברירות, אוקיי. בגילאים מסוימים, וככל שהשעון מתקדם כלפי מעלה, התור של הבחורים האיכותיים שעומדים לבקש את ידך - מתקצר. זה כואב להגיד את זה, אבל זו האמת. 

וכששמעתי את האנחה של חברה שלי, לא יכולתי שלא לחשוב - ביני לבין עצמי כמובן, על מה היא עוד נאלצה להתפשר כדי להיקרא 'נשואה', דהיינו מורמת מעם הרווקים והרווקות, הגרושים והגרושות. 

על מה באמת אנחנו נדרשות לוותר לדעתכן? כי אם לומר את האמת, התחושה שעלתה בי באותם רגעים היא של צריבה חזקה בעיניים, בגרון ובלב. האם באמת בשביל זה חיכיתי כל השנים - בשביל להתפשר? 

ואם כן, אז מאיפה מתחילים בכלל? מה יותר חשוב ממה? אשמח לתגובתכן

הודיה

רוצים לקחת חלק בפורום רווקים-רווקות? שלחו אלינו את השאלה שלכם במייל shira@htv.co.il

תגיות:הכרויותזיווגשידוכיםפשרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה