חדשות בעולם

באו חושך לגרש: ילדים מוסלמים מהודו שרו ’עושה שלום’, וריגשו את הרשת

במהלך טקס חנוכתם של שלושה בתי כנסת עתיקים בעיר כלכותה - ששופצו לאחרונה במסגרת שימור ה"היסטוריה המפוארת של היהודים" - מקהלת ילדים מוסלמים שלומדים בבית הספר היהודי, הצליחה לרגש אלפים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

סרטון שהועלה בימים האחרונים ובו נראית מקהלת ילדים מוסלמית ששרה שירי קודש - הצליח לרגש אלפים. הסרטון צולם אתמול (ב') במהלך טקס חנוכתם של שלושה בתי כנסת עתיקים בעיר כלכותה - ששופצו לאחרונה במסגרת שימור ה"היסטוריה המפוארת של היהודים". 

בטקס לקחו חלק למעלה מ-250 חברי קהילות יהודיות - חלקם מתגוררים בכלכותה וחלקם עשו עלייה לישראל, והגיעו במיוחד לאירוע המשמח. יהודים אחרים הגיעו גם מגרמניה, אוסטרליה, ארה"ב, אנגליה, קנדה ואפילו סינגפור. הרב צבי ריבקין המכהן כשליח חב"ד בעיר בנגלור שנכח באירוע - הדליק את נרות החנוכה בהתרגשות, כשברקע נשמע קולם של שלושת ילדיו ששרו את 'כל העולם כולו' בשפת ההינדו. 

הרכב המהקלה, ילדים מוסלמים שלומדים בבית הספר היהודי במקום - ריגשו את הנוכחים כאשר שרו את 'שלום עליכם' ו'עושה שלום במרומיו' בעברית, וגרמו לעשרות משתתפים - כולל נציגים אחדים של הממשלה ההודית, לפצוח בשירים וריקודים עם ספר התורה שהוטס לשם במיוחד מישראל. "אני מכבד את הקהילה ואת המאמצים הגדולים שנעשו בשיפוץ בתי הכנסת", כך אמר אטרי בהטארצ'ריה, אחד מנציגי הממשל. "אעשה כל מה שצריך על מנת שהקהילה היהודית תשמר את תרבותה".

עוד הוסיף הנציג כי לדעתו המורשת ההודית והיהודית זהות זו לזו, ו"מבוססות על אותם ערכים של חום, אכפתיות ואמפתיה", לדבריו. 

תגיות:בית כנסתיהודיםמוסלמיםהודושירים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה