חדשות בעולם

היום: דיון מיוחד באו"ם בנושא ביטול ההכרה בירושלים כבירת ישראל

בעקבות נאום טראמפ: מועצת הביטחון תקיים היום דיון מיוחד בנושא ההצעה המצרית, המבקשת לבטל את הכרת ירושלים כבירת ישראל. על פי ההערכות, ארה"ב תפעיל את זכות הווטו שלה בנושא

  • ל' כסלו התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מועצת הביטחון של האו"ם תקיים היום דיון מיוחד ותקיים הצבעה בנושא הצהרת נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, שהכריז כי הוא מכיר בירושלים כבירת ישראל. נציגי המועצה ידונו בהצעה שהגישה מצרים, המבקשת שנשיא ארצות הברית יחזור בו מההכרזה שניתנה לפני פחות משבועיים. הטענה היא כי אין להכרזה תוקף משפטי ולכן יש לבטלה. יש לציין כי בהצעה המצרית לא הופיע במפורש נושא ההכרזה של נשיא ארצות הברית. על פי הערכות שונות, ארצות הברית תטיל וטו על ההצעה של מצרים וטראמפ לא יחזור בו. אתמול רמז נתניהו שארצות הברית תפעיל את זכות הווטו שלה בנושא.

הצעת החוק של המצרים הופצה אתמול בקרב 15 חברים במועצת הביטחון. על פי ההערכות, וושינגטון צפויה להטיל וטו על ההצבעה. כזכור, בתום הישיבה שנערכה במועצת הביטחון לאחר ההכרזה פרסמו שגרירים של מספר מדינות, בהן איטליה ובריטניה, הצהרה בה הם מגנים את ההכרזה ש"אינה עומדת בפה אחד עם החלטות מועצת הביטחון ולא מסייעת לקידום השלום באזור. הססטוס של ירושלים חייב להיקבע במו"מ בין ישראל לפלסטינים". עוד ציינו כי: "לפי עמדת האיחוד האירופי ירושלים צריכה להיות בירת ישראל ושל המדינה הפלסטינית – עד אז איננו מכירים בשום ריבונות על ירושלים". 

תגיות:האו"םירושליםבירת ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה