חדשות בארץ

בתגובה לירי הרקטות: צה"ל תקף 6 מטרות של חמאס ברצועה

חיל האוויר פגע ב-6 מטרות שונות במתחם שמשמש אתר אימונים, בניהן מבנים ותשתיות טרור, זאת בתגובה לירי הרקטות על יישובי הדרום שבנס הסתיים ללא נפגעים. דובר צה"ל: "לא נאפשר פגיעה באזרחי ישראל. החמאס הוא האחראי הבלעדי"

  • ל' כסלו התשע"ח
אחת הרקטות שנורתה אמש (צילום: דוברות המשטרה)אחת הרקטות שנורתה אמש (צילום: דוברות המשטרה)
אא

חיל האוויר תקף הלילה (בין ראשון לשני) מתחם צבאי של חמאס בצפון הרצועה. התקיפה מגיעה בתגובה לירי הרקטות ששוגרו הלילה לעבר יישובי עוטף עזה. על פי דובר צה"ל, שש מטרות שונות במתחם שמשמש אתר אימונים של חמאס הותקפו, בניהן מבנים ותשתיות טרור. מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל רואה בחומרה את הירי לעבר יישובים ישראליים ולא יאפשר פגיעה או ניסיון פגיעה באזרחי מדינת ישראל. ארגון הטרור חמאס הוא האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה".

כזכור, הלילה, סמוך לשעה שלוש לפנות בוקר, נשמעה אזעקת "צבע אדום" ביישובי חוף אשקלון ובאזור התעשייה בעיר. דובר צה"ל מסר כי רקטה שוגרה מעזה אך התפוצצה בשטח הרצועה. בנוסף, אמש התפוצצה באחד מיישובי המועצה האזורית חוף אשקלון רקטה שנורתה מעזה וגרמה נזק קל לבית מגורים, אך בנס לא היו נפגעים. רקטה נוספת התפוצצה בשטח פתוח בתחום המועצה. ראש מועצת חוף אשקלון יאיר פרג'ון, אמר אמש: "ה'טיפטוף' הוא לא מצב נורמלי. אנחנו לא מוכנים לקבל זאת כנורמה של חיי היום יום. משחקי הכוחות בן חמאס לשאר הארגונים הוא לא מענייננו. חמאס הוא הריבון בעזה ונושא באחריות. איתו צריך להתחשבן".

מאז הכריז נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי ירושלים היא בירת ישראל, תושבי הדרום ועוטף עזה ספגו מטח של רקטות. כזכור, גם ביום שישי בוצע ניסיון לשגר רקטות משטח הרצועה, אולם השיגור לא צלח והרקטה פגעה בבית בבית חאנון. לפני מספר ימים יירטה "כיפת ברזל" שתי רקטות שנורו לעבר שדרות, כששלושה אנשים לקו בחרדה. רקטה נוספת נפלה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. בתגובה לתקיפה ההיא, תקף חיל האוויר שלושה יעדים השייכים לארגון חמאס ברצועה.

בנוסף, במהלך הלילה עצרו כוחות צה"ל, שב"כ, מג"ב ומשטרת ישראל באיו"ש ובבקעה 18 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוחות הביטחון. בפעילות בכפר ג'בל מוואלח שבמרחב החטיבה המרחבית "עציון" כספי טרור בשווי אלפי שקלים. פעילות זאת מתקיימת כחלק מהמאבק בהעברת כספים המשמשים לטרור. בכפר ג'ילזון שבמרחב החטיבה המרחבית "בנימין", תפסו כוחות צה"ל כלי נשק מסוג קרלו ואקדח. הממצאים והחשודים הועברו לחקירת כוחות הביטחון.

תגיות:עזהחמאסרקטות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה