הורים וילדים

סופר נני מפתיעה: "חנוכה הוא הזדמנות לתת לילדים לשחק באש"

מדריכת ההורים מיכל דליות בטיפ מפתיע ויוצא דופן לקראת חנוכה: לתת לילדים לשחק באש, תחת פיקוח. מדוע? קראו בפנים

בעיגול: מיכל דליות (צילום: יח’’צ)בעיגול: מיכל דליות (צילום: יח’’צ)
אא

מיכל דליות בטיפ מפתיע ויוצא דופן לכבוד חנוכה: "הילדים רוצים לשחק באש? האש מרתקת אותם? תנו להם. דווקא חנוכה הוא החג, בה' הידיעה, למשחקים באש". לדבריה, דווקא כשנותנים לילד להתנסות באש, הוא לומד מה זה מסוכן - דבר שבכל דרך מילולית שהיא, הוא לא באמת יצליח להבין. חנוכה הוא חג של אש, ו"אפרופו אש", אומרת דליות או בשמה היותר מוכר 'סופר נני', "כל הילדים אוהבים לשחק באש, נקודה. ואני אומרת לכם, אפילו אם אחר כך תבואו להרביץ לי, שבו לידם ותנו להם".

לדבריה, כשאומרים לילד 'לא, זה אסור, זה מסוכן, אוי ואבוי' הוא לא באמת מקשיב כי הוא לא באמת מבין את חומרת הסיכון. ומה יקרה לו כשלא תסתכלו? הוא פשוט ינסה את זה כי "קופסת הגפרורים הו המצית אם אתם מעשנים - איכשהו בהישג יד. כשאומרים לילד 'זה מסוכן' ילד לא מבין מה זה מסוכן. לא מבין. כשאומרים לילד קטן 'אל תלך לאיבוד', אתם יודעים מה הוא שואל? איפה זה איבוד! ילד ל יודעים שאש חמה זה עושה כואב, אלא לומדים את זה מחוויות. אז ודאי שאני לא אתן להם להידרס בכביש חלילה, אבל אני כן אתן להם להתנסות באש תחת פיקוח שלי, ואולי הם טיפ-טיפה ישרפו. 

"אבל אתם שם. זה לא יעשה להם כוויה בדרגה רצינית שתצריך בית חולים, אבל זה כן יכול להגיע לשם אם אתם לא תהיו באזור כדי למנוע את זה. אנחנו אומרים להם: 'תיזהר', ולפעמים גם אם טיפת חלב נופל להם על האצבע - זה חם ולא נעים, אבל מזה לומדים. אז באמת, תסמכו על הילדים ותבינו את הדבר הזה", היא חותמת. 

תגיות:אשילדיםסופר ננימיכל דליות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה