ונשמרתם

ונשמרתם: הצבת חנוכיה בצורה לא בטיחותית כמעט גרמה לאסון

שריפה פרצה בשכונת פסגת זאב בירושלים, כתוצאה מהצבת חנוכיה בצורה לא בטיחותית. לוחמי האש חדרו לבניין וחילצו לכודים. חוקרי הכבאות מבקשים מהציבור להקפיד על הוראות הבטיחות

  • כ"ט כסלו התשע"ח
(צילומים: דובר כב’’ה מחוז י-ם)(צילומים: דובר כב’’ה מחוז י-ם)
אא

הצבת חנוכיה בצורה לא בטיחותית כמעט גרמה לאסון כבד, כאשר שריפה גדולה פרצה אמש בשכונת פסגת זאב בירושלים.

מאגף כבאות והצלה מחוז ירושלים נמסר כי השריפה, שפרצה ברחוב רינה ניקובה, הובילה צוותי כיבוי רבים שהגיעו כעבור זמן קצר לאזור. "לוחמי האש אשר חשו למקום, הבחינו בשריפה מפותחת בקומה השנייה של הבניין ובעשן שחור, סמיך ורעיל מאוד, האופף את כל הבניין", נמסר. "כתוצאה מהשריפה והעשן הרעיל והכבד, דיירים רבים נלכדו בבניין והיו בסכנת חיים מיידית. לוחמי האש, חדרו אל הבניין הבוער אפוף העשן והחום הכבד, חילצו מתוכו לכודים רבים, בהם אנשים מבוגרים וילדים, כיבו את השריפה בקומה השניה, מנעו את התפשטות האש לכלל הבניין, ואווררו את הבניין מהעשן הרב שהצטבר בו". עוד נודע, כי מספר דיירים אשר שאפו עשן ונפצעו כתוצאה מהשריפה, טופלו במקום ע"י חובשי "איחוד הצלה" ובהמשך פונו לבית החולים במצב קל עד בינוני.

מחקירה שבוצעה במקום, ע"י חוקרי כבאות והצלה ת.א ירושלים, עולה כי השריפה החלה בעקבות הנחת חנוכיה בצורה לא בטוחה, סמוך לחומרים דליקים, דבר שגרם בסופו של דבר לשריפה הגדולה, ללכודים ולנפגעים. רשף רוני חזות, קצין כבאות והצלה וחוקר דליקות שחקר את האירוע, מסר בתגובה: "השריפה אתמול בה נפגעו מספר אזרחים ובניין מגורים ניזוק ממנה, נגרמה על ידי הנחת חנוכיה בצורה לא בטיחותית סמוך לריהוט וחומרים דליקים. כתוצאה מכך, האש מנרות החנוכה, התפשטה במהירות רבה אל הריהוט ומשם לשאר הבית והבניין. שריפה זו יכולה הייתה להימנע בקלות אילו הייתה הקפדה על הוראות הבטיחות של הדלקת והצבת חנוכיות. אני יכול להגיד בוודאות, הצבת החנוכיה בצורה לא בטוחה וראויה, כמעט שגרמה לאסון כבד בנפש ורכוש, ואלמלא תגובתם המהירה והמקצועית של לוחמי האש, האירוע היה נגמר בצורה קשה מאוד". עוד הוסיף ואמר: "אני פונה לציבור ומבקש: הקפידו על כל הוראות הבטיחות באש, והקפדה יתרה על הוראות הבטיחות בעת הדלקת נרות חנוכהשבת וחג. בחג החנוכה השנה, אנו עדים בכבאות והצלה לישראל למספר רב של שריפות בחלקן עם נפגעים, והכל כתוצאה מהדלקה, הצבה או שימוש לא נכון בחנוכיות".

תגיות:חנוכיהונשמרתםפסגת זאבשריפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה