חדשות בארץ

לראשונה: שימוש בכרטיס ה"רב קו" - גם במוניות שירות

שר התחבורה, ישראל כץ, הודיע במהלך מסיבת עיתונאים על הרחבת השימוש בכרטיס ה"רב קו" – מעתה ניתן יהיה להשתמש בכרטיס גם במוניות שירות. למרבה הצער, ההחלטה כוללת גם הפעלת מוניות בשבת

  • כ"ו כסלו התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שר התחבורה, ישראל כץ, הודיע במהלך מסיבת עיתונאים על הרחבת השימוש בכרטיס ה"רב קו" – מעתה ניתן יהיה להשתמש בכרטיס גם במוניות שירות.

מדובר בשלב חדש הכלול ברפורמה המתבצעת בתחבורה הציבורית. על פי הודעת השר כץ, גם מוניות שירות ייכנסו מעתה למערך התחבורה הציבורית עבור אפשרות שימוש בכרטיס ה"רב קו" - כולל תחבורה ציבורית בשבת, למרבה הצער.

לדברי השר כץ: "מדובר בבשורה משמעותית שאין לה קשר לבחירות. התחלנו את נושא מוניות השירות עוד לפני הבחירות הקודמות. מה שהיינו צריכים להשלים כדי לבשר על המהלך, הוא התיאום עם משרד האוצר והמשפטים".

על פי דבריו של השר כץ, מדובר ברעיון מהפכני בתחום מוניות השירות, שמקבלות כעת חשיבות בפני עצמן: "הן יהיו חלק ממערך התחבורה הציבורית של מדינת ישראל. גם רב קו לא היה עד לפני כמה שנים. היה לא פשוט להכניס את השירות לחברות האוטובוסים, והיום הדבר הזה הוא מתבקש ומובן, והוא יעבור עוד שיפורים. אנחנו מכניסים את מוניות השירות לרב קו. הנוסע יוכל להשתמש במונית שירות כמו ברכבת ובאוטובוס. לנוסעים יש יתרון", אמר.

"במסגרת הסטטוס-קוו במדינה, שבו אין תחבורה ציבורית מסובסדת בסופ"ש, מוניות השירות ימשיכו לפעול", מסביר השר כץ, "לא נשנה את הקיים כיום. נאפשר למי שזקוק בסופי שבוע לתחבורה ציבורית לקבל מגוון אפשרויות רחב, בלי לנגוד את הסטטוס-קוו במסגרת הכללים הקיימים. הלוואי ובכל תחום במגינת ישראל ייקבעו הדברים במסגרת הסטטוס-קוו, גם החרדים והדתיים ישמרו על המנהגים שלהם, וכלל הציבור יקבל את השירות שלו. כלומר, הופכים את מוניות השירות לחלק ממערך התחבורה הציבורית ולא משנים את הכללים בסופי השבוע".

על פי דברי השר כץ, הרפורמה בתחום מוניות השירות תשדרג את שירותי התחבורה הציבורית, ותאפשר הוזלה של מירי הנסיעה באופן משמעותי במוניות שירות.

עוד הוסיף השר כץ כי הסדרי ההנחות המקובלים היום בכרטיס ה"רב קו" בן באוטובוסים והן ברכבת, יעמדו גם לשימושם של הנוסעים במוניות שירות כגון מנויים תקופתיים, "ערך צבור" ומעבר חופשי בתוך 90 דקות באמצעי התחבורה. גם לבעלי ההטבות בתחסבורה ציבורית, תלמידים, סטודנטים, נכים ואזרחים וותיקים, תינתן אפשרות לממש את אותן הטבות במוניות השירות שבהסדר.

תגיות:רב קומונית שירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה