חדשות בעולם

צרפת: אין כניסה לטלפונים ניידים בכיתות הלימוד

צרפת הכריזה כי החל משנת הלימודים הבאה אין כניסה לטלפונים ניידים בשטחי בית הספר. מהלך זה אמור לעודד את חזרת התלמידים לפעילות בחצר. ומה קורה עם ישראל?

  • כ"ה כסלו התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שר החינוך הצרפתי הכריז כי החל משנת הלימודים הבאה אין כניסה לטלפונים ניידים לתחומי בית הספר. הכרזה זו הינה מימוש הבטחת בחירות של הנשיא עמנואל מקרון.

נכון להיום, חל איסור בצרפת להכניס טלפון נייד לכיתות בבתי ספר יסודיים, ואילו בארבע השנים האחרונות האיסור חל גם על המקבילה הצרפתית לחטיבה ותיכון. כעת, שר החינוך הצרפתית ז'אן מישל בלנקה, מבקשים להרחיב עוד יותר את האיסור. לפי נתוני איגוד מורים צרפתי, 40 אחוז מהעונשים משמעתיים ניתנים בשל שימוש במכשירים ניידים.

השאלה הגדולה היא לגבי תפעול ההחלטה ויישומה, ואחת ההתלבטויות הייתה בדבר איחסון מכשירי הטלפון בזמן הלימודים, והאופן בו יפוקח האיסור על ידי בית הספר.

שר החינוך אמר בעבר כי ייתכן ובית הספר יספק לתלמידים ארונות איחסון עבור המכשירים, ואליו השר הצרפתי אמר כי אם שרי הממשלה הצליחו במשימה להיפרד מהמכשירים, אזי "זה אפשרי עבור כל קבוצה אנושית, כולל תלמידים". בנוסף, אמר: "יתכן שיהיה צורך במכשירים ניידים מסיבות חינוכיות או למצבי חירום, אבל חשוב שהשימוש בהם יוגבל".

סוגיית השימוש בטלפון הנייד הינה תופעה עולמית. הנתונים בצרפית מעלים כי ל-93 אחוזים מבני נוער בגילאי 12-17 יש ברשותם מכשירים ניידים. מדובר בעלייה משמעותית בכ-20 אחוזים משנת 2011.

לדברי שר החינוך הצרפתי, ייתכן והאיסור על הכנסת הטלפונים שלטחי בית הספר יעודד את התלמידים לחזור לפעילויות בחצר בית הספר: ". "בימינו ילדים כבר לא משחקים יותר בהפסקות, כולם משחקים עם הניידים ומנקודת מבט חינוכית זו בעיה".

ומה בישראל? משרד החינוך עיגן את החלטתו בדבר שימוש בטלפונים ניידים, על פי חוזר מנכ"ל משנת 2015. על פי החוזה יש בסמכותו של בית הספר לקבוע כיצד להשתמש בטלפונים הניידים בתוך מוסדות החינוך. אם כן, יש בסמכות הנהלת בית הספר להגביל את השימוש במכשירים בהתאם להחלטות הצוות החינוכי, ואף לאסור לגמרי את הכנסתם לכיתות הלימוד. 

תגיות:בית הספרצרפתטלפון נייד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה