חדשות בעולם

מקומם: הקברניט הכריז "נעבור מעל לירושלים - בירת פלסטין", והנוסעים מחאו כפיים

קברניט של חברה ירדנית שטס מעל לישראל בדרכו מעמאן לניו יורק - הצליח להפוך בין רגע ל'מפורסם' בגין התבטאותו. מה הוא אמר שהצליח להרגיז גולשים רבים, וכיצד הגיבה נציגות חברת התעופה הירדנית שנמצאת בישראל? קראו בפנים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

קברניט ירדני בשם יוסף דעג'ה הפך ל'כוכב רשת' לאחר שהכריז על המסלול שצפוי לנוסעיו, והודיע להם כי במהלכו יזכו "לעבור מעל ירושלים - בירת פלסטין". התבטאותו זו גרפה לו שבחים רבים בתקשורת הירדנית, שמיהרה להכתיר אותו בשלל כתרים.

"נתחיל מנמל התעופה הבינלאומי על שם המלכה עאליה לכיוון האדמות הפלסטיניות, מעל פלסטין ואז צפונית מירושלים, הבירה של המדינה הפלסטינית", הכריז הקברניט. "לאחר מכן נעבור מעל החופים המערביים הפלסטיניים, הים התיכון. אתם יכולים לעקוב באמצעות המכסים שמולכם אחר המסלול שלנו, יש שם מידע נוסף".

למשמע הדברים פרצו הנוסעים בתרועות ומחיאות כפיים סוערות, והקברניט בטיסת רויאל ג'ורדניאן מעמאן לניו יורק - הפך לשיחת היום. עד מהרה זכתה ההקלטה להתפרסם ברשתות החברתיות של המדינה, ומשם לעולם כולו. ג'מיל חלאסה, אחד הקצינים שנכחו בטיסה, התראיין לסוכנות ידיעות ירדנית ואמר כי לא ידע שהטייס אמנם מתכוון להכריז הכרזה מעין זו. "זה גרם לי להרגיש גאה על כך שלאנשים יש עדיין את האומץ לומר משהו כזה. הוא ידע שיש הרבה אמריקנים בטיסה, והוא ידע שאנחנו טסים מעל ישראל ופלסטין אבל הוא אמר את זה בכל מקרה. אני מאוד גאה בו", סיכם. 

תגובת נציגות חברת התעופה 'רויאל ג'ורדניאן' שנמצאת בישראל: "אנחנו חברה מסחרית שאינה עוסקת בפוליטיקה".

תגיות:פלסטיניםירושליםקברניט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה