חדשות יהדות

צפו: האמת מאחורי סרטון הגאווה המפורסם של הרב שטיינמן זצוק"ל

סרטון בו הרב שטיינמן זצוק"ל זעק את זעקתו המפורסמת "גאווה, זו רק גאווה", בדבר התנגדות הורים להכנסת ילדי משפחה לחיידר, תורגם שלא כראוי, וכעת לפניכם התרגום המדויק. צפו

  • כ"ה כסלו התשע"ח
אא

בתאריך כ"ו באייר תשס"ז הגיע לביתו של מרן זצוק"ל רבי שלום בער סורוצקין שליט"א לשם התייעצות עם מרן זצוק"ל. במעמד נשאל ראש הישיבה שאלה בשל מקרה שארע באותו זמן בחיידר.

מדובר באלמנה צעירה מטופלת בילדים קטנים אשר נישאה בשנית לאבא לילדים הלומדים בחיידר מסויים, ובעקבות הנישואין הביעו ההורים בקשה להכניס גם את ילדי האם לאותו חיידר.

הורי הילדים הלומדים בחיידר התנגדו למהלך, וניגשו לרב סורוצקין בדרישה למנוע את קבלתם של הילדים לחיידר, על אף שהבקשה זו נשמעה בלתי הגיונית. מכיוון שההורים התעקשו, פנה הרב למרן ראש הישיבה זצוק"ל ושטח את הסוגיא על שולחנו.

מרן ראש הישיבה זצוק"ל, הביע כאב בשל הפגיעה שנעשתה במשפחה, וקרא את הזעקה המפורסמת: "גאווה, זו רק גאווה", וסיפר על החיידר בו למד בעיר בריסק.

לאחר התשובה הנוקבת של מרן זצוק"ל נסע הגרש"ב עוד באותו הערב לבית המשפחה, שם הראה לאב האברך את תשובתו של מרן זצוק"ל, וכמובן, זכו הילדים להיכנס לחיידר.

במשך זמן רב, החומרים המקוריים היו חסויים במשך זמן רב, ולא נחשפו. בניסן תש"ע דלפו החומרים דרך האברך השואל, ומשם הגיעו אל התקשורת כאשר המשפטים בסרטון לא תורגמו כראוי. כעת לפניכם התרגום המדויק.

 

תגיות:מרן הרב שטיינמן זצ"להרב סורצקין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה