חדשות בעולם

כמה זמן לוקח ללמוד שפה חדשה, ומהן השפות הקשות ביותר? מחקר חדש מגלה

אילו שפות קלות יותר ללימוד, ואילו קשות? מחקר חדש שערך המכון האמריקאי לשירותי חוץ מדרג את רמות הקושי של שפות שונות ל-4 קטגוריות

  • כ"ה כסלו התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מחקר חדש שערך המכון האמריקאי לשירותי חוץ (U.S. Foreign Service Institute) חילק את רמות הקושי של שפות שונות מרחבי העולם לארבע דרגות.

הקטגוריה הקלה ביותר היא זו שמצריכה הכי פחות שעות לימוד ותרגול כלומר כזו שלוקח הכי פחות זמן להשתלט עליה, והקטגוריה הרביעית היא הקשה ביותר, והיא תדרוש ממי שיחפוץ לשלוט בה הרבה שעות לימוד אינטנסיבי.

הקטגוריה הקלה ביותר כללת, בין השאר, את השפות: דנית, הולנדית, צרפתית, איטלקית, נורבגית, פורטוגזית, רומנית, ספרדית ושבדית. על מנת לרכוש כל אחת מהשפות האלו יש בין 700 - 600 שעות לימוד.

הקטגוריה השניה כוללת את השפות גרמנית, סווהילית ואינדונזית. כדי ללמוד אותן דרושים 900 שעות לימוד לאורך 36 שבועות.

הקטגוריה השלישית כוללת 50 שפות, שכדי ללמוד אותן דרוש 1,100 שעות לימוד. בין השפות: עברית, איסלנדית, טורקית, תאילנדית,  אמהרית, בולגרית, צ'כית, יוונית, רוסית, פולנית. השפות בקטגוריה הזו נחשבות לקשות בשל "הבדלים לינגוויסטים או תרבותיים משמעותיים".

הקטגוריה הרביעית כוללת את 4 השפות הקשות ביותר ללימוד, וכל אחת מהן דורשת 2,200 שעות לימוד. השפות הן: ערבית, סינית, יפנית וקוריאנית, והקושי העיקרי בלימודן נובע  מהצורך ללמוד שיטת כתיבה שונה לגמרי המכילה אלפי אותיות ותווים.

חשוב לזכור כי המחקר נעשה בארה"ב על דוברי אנגלית. ייתכן כי זוהי הסיבה לחלוקה לקטגוריות הנ"ל. זוהי גם הסיבה לכך שהשפה האנגלית עצמה לא ממוקמת באף קטגוריה.

תגיות:לימוד שפה זרהשפות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה