חדשות יהדות

שיחתו האחרונה של הרב שטיינמן זצ"ל: "העיקר - השאיפות"

"האיש הזה, העני, מרגיש באמת שכל החיים שלו הם תורה ומצות, אם כן, שום דבר לא יכול להשתוות אליו". שיחתו הציבורית האחרונה של הרב שטיינמן זצ"ל

  • כ"ה כסלו התשע"ח
אא

השיחה הציבורית האחרונה שמסר הרב שטיינמן זצ"ל נאמרה בדינר שנערך לטובת ישיבת 'ארחות תורה'. לפניכם דבריו של גדול הדור, המייצגים את גישתו הטהורה והצלולה.

"במדרש כתוב שאגריפס המלך רצה להקריב הרבה קרבנות, אלף קרבנות ביום אחד, אלף קרבנות! אבל ביקש דבר אחד שאף אחד לא יקדים אותו. בלילה חלם אגריפס המלך שעני אחד הקדים אותו", אמר ראש הישיבה, והסביר כי אין הכוונה שהעני הקדים את המלך בזמן, אלא שכוונתו של העני היתה רצויה יותר לפני הקדוש ברוך הוא. "היה לאגריפס צער, וקרא לכהן גדול, ושאל: 'למה הקרבת למישהו אחר? הרי אמרתי לך שלא להקריב?'", ממשיך הרב בדבריו.

"השיב לו הכהן הגדול: 'אדוני המלך בא אלי עני אחד ואמר תעשה לי שתי תורים, אני צד כל יום ארבע, שנים מהם אני מקריב ושנים אני אוכל, אם אתה לא לוקח אתה מקפח אותי, שלא יהיה לי שום דבר'. בשל כך לקחתי והקרבתי".

המשיך הכהן הגדול ואמר למלך: "נכון שאתה עם אלף הקרבנות שלך יותר טוב מאיש אחר שמקריב קרבנות, אבל האדם הזה ש"כל החיים" שלו הם תורה ומצות, אי אפשר להשוות אליו שום בן אדם".

המשיך הרב שטיינמן בדבריו: "כך כתוב במדרש רבה פרשת ויקרא על הפסוק: 'ונפש כי תקריב'. רואים בזה כי העיקר זה מה אנחנו שואפים. להקב"ה לא חשוב ריבוי הדברים, רק מה שיותר זוך, יותר זך - זה מתקבל.

"האיש הזה, העני, מרגיש באמת שכל החיים שלו הם תורה ומצות, אם כן, שום דבר לא יכול להשתוות אליו. אלף קרבנות ואפילו אלפים קרבנות לא יכולים להשוות לאיש הזה שכונתו כ"כ רצויה".

"וזה, אנחנו רוצים ללמוד", המשיך הרב שטיינמן. "בן אדם צריך ללמוד שלא ריבוי הדברים העיקר, רק הזוך הוא העיקר, מה שיותר זך יותר רצוי, וזה אנחנו צריכים".

אלו היו דבריו האחרונים בציבור של הרב זצ"ל.

תגיות:מרן הרב שטיינמן זצ"לפטירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה