חדשות יהדות

דברי החיזוק היחידים שנאמרו בהלוויה: "הדבר הגדול ביותר הוא האמונה"

"צדיק באמונתו יחיה", אמר הגר"ג אדלשטיין בהלוויתו של הרב שטיינמן. "בלי אמונה האדם הוא מסכן, אומלל, חי חיים רעים וסובל מאוד. עם אמונה - האדם מאושר. אדם מאמין יודע שהכל בידי שמיים, הכל זה לטובת האדם, והוא מקבל באהבה כל דבר"

  • כ"ד כסלו התשע"ח
הגאון רבי גרשון אדלשטיין והרב שטיינמן זצ’’ל (צילום: פלאש 90)הגאון רבי גרשון אדלשטיין והרב שטיינמן זצ’’ל (צילום: פלאש 90)
אא

ראש ישיבת פוניבז' הגאון רבי גרשון אדלשטיין הוא היחיד שנשא דברי התעוררות וחיזוק במסע הלוויה.

"הדבר הגדול ביותר", אמר הרב אדלשטיין, "הוא האמונה. צדיק באומנתו יחיה. בלי אמונה האדם הוא מסכן, אומלל, חי חיים רעים וסובל מאוד. עם אמונה - האדם מאושר. אדם מאמין יודע שהכל בידי שמיים, הכל זה לטובת האדם, והוא מקבל באהבה כל דבר".

הרב אדלשטיין הוסיף ואמר באילו דברים ראוי להתחזק: "דברים שצריכים חיזוק הם יראת שמיים, מידות טובות, כל אחד צריך להשפיע. על האדם לפעול כל העת כנגד הטבע שלו. אם האדם לא מתחזק תמיד - חסר לו את זה".

עוד הוסיף הרב אדלשטיין ודיבר על השפעתו העצומה של הרב שטיינמן על הדור כולו. "כל הדור היה מושפע, כל העולם, כל העולם היהודי היה מושפע, עכשיו - חסרה לנו ההשפעה. עלינו לחשוב מה אנחנו יכולים לעשות, מה תפקידנו בכדי שיהיה לנו חיים מאושרים, חיים אמיתיים בעולם הזה ובעולם הבא".

"כל אחד ואחד מאיתנו חייב להשתדל בכל הדברים האפשריים, להתחזק במה שצריך חיזוק", הוסיף ראש הישיבה ופירט על כוחם העצום של ימי החנוכה. "בימי החנוכה בפרט צריך חיזוק. חנוכה זה זמן מיוחד של הצלחה בתורה. ימים מסוגלים בתורה, אפשר לנצל אותם להצלחה בתורה, מי שלא מנצל את ימי החנוכה זו הזדמנות שאינה חוזרת עד השנה הבאה, היום זה מתחיל, שמונה ימים כאלה. ימי חיזוק בהצלחה בתורה".

"כל אחד ואחד מאיתנו יתחיל, איזו התחלה שהיא, התחלה קטנה, פתחו פתח כפתחו של מחט ואפתח פתח כפתחו של אולם", קרא ראש הישיבה לרבבות המלווים. "כל אחד מאיתנו שיזכה להתחזק. צריך להבין כי כל חיזוק הוא דבר גדול, אין שיעור בחשיבות של החיזוק הכי קטן".

הרב אדלשטיין ציין כי כאשר המלווים מתחזקים בדבר מסוים, הדבר נזקף לזכותו של הנפטר. "כשאנחנו מתחזקים בהלוויה של רבינו הגדול - אנחנו נותנים לו עוד זכויות, אין סוף לזכויות, להוסיף לזכויות בשביל העולם הבא, אין סוף לתענוגי העולם הבא. אנחנו רוצים לגמול לרבינו את מה שאנחנו חייבים לו - החיזוק הזה זה התשלום הכי טוב שיכול להיות, שאנחנו חייבים לרבינו הגדול.

"אנחנו עושים איתו חסד בחיזוקים שלנו, ונזכה לגאולה שלימה במהרה בימינו, ויבלע המוות לנצח", סיים הרב אדלשטיין את דבריו.

לאחר מכן הקריא המשגיח רבי חזקיהו משקובסקי את צוואתו של ראש הישיבה זצ"ל.

תגיות:חיזוקהרב שטיינמןהרב גרשון אדלשטיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה