חדשות בעולם

אנטישמיות בשבדיה: עשרות רעולי פנים תקפו בבית הכנסת

כ-20 רעולי פנים תקפו בשבת את בית הכנסת המרכזי בעיר גוטבורג, והשליכו בקבוקי תבערה לעברו. באותה העת התקיימה מסיבה של בני נוער באזור. בחסדי ה', לא היו נפגעים

  • כ"ג כסלו התשע"ח
העיר גוטבורג, שבדיההעיר גוטבורג, שבדיה
אא

בקבוקי תבערה הושלכו בשבת לעבר ביה"כ בעיר גוטבורג, כאשר באותה העת התקיימה מסיבה של בני הנוער בקהילה. ב"ה, לא היו נפגעים.

כ-20 רעולי פנים ביצעו את התקיפה, כאשר הגיעו לביה"כ בשעה 10 בלילה, על פי שעון שבדיה. המשטרה הוזעקה למקום האירוע, וסגרה את מתחם בית הכנסת.

דביר מעוז שהיה במקום, העיד על ההרחשויות: "הייתה מסיבה של נוער בקהילה היום. באתי להגיד שלום במסיבה. לפני האירוע ישבתי שם בלובי עם אחד השומרים. טיפה דיברנו. תוך כדי שאנחנו מדברים אני פתאום רואה בזווית של העין כדור של אש. קפצתי ישר לחדר של השומר ואמרתי לשומר השני שזרקו בקבוק תבערה. הוא ראה את זה במצלמות והוא התקשר ישר למשטרה. הילדים היו בלחץ. פעם ראשונה שהם חווים אירוע של טרור קרוב אליהם. הגיעה משטרה ניקו את המקום, בדקו שהכל בסדר".

"ההורים לקחו את הילדים הביתה", ממשיך מעוז לספר, "היו כמה ילדים שהיו לחוצים מאוד. אחד מהם אמר לי שהוא מרגיש מאוד לא בטוח. ילד אחר סיפר לי בדרך אגב שבגלל שהוא נושא שם מאוד יהודי זה גורם לערבים בבית הספר שלו לקלל אותו, להתנכל אליו ולירוק עליו. זה מאוד קשה לו. אני גר עשר דקות מהמקום. קרוב יחסית. עם זאת, אני לא יכול להגיד שאנחנו חשים ביום-יום עלייה באנטישמיות".

תגיות:בית כנסתשבדיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה