חדשות יהדות

נתניהו למקרון: "התנ"ך הוא ספר מצוין. כשתקרא בו תבין את הקשר בין ירושלים לעם היהודי"

כיצד הגיב בנימין נתניהו על התייחסותו של נשיא צרפת להכרזת טראמפ אודות הריבונות על ירושלים?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בפגישה רשמית בארמון האליזה בפריז, שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא צרפת עמנואל מקרון על רקע ההצהרה ההיסטורית של טראמפ, במסיבת עיתונאים מיוחדת. לדברי מקרון, למרות שצרפת רואה בישראל ידיה שלה ומחוברת לבטחונה - "הבהרתי לראש הממשלה את חוסר שביעות רצוני מההכרזה של הנשיא טראמפ. לדעתי היא נוגדת את החוק הבינלאומי ולא תורמת לתהליך השלום".

מקרון אף התייחס להתקפות הטרור נגד ישראלים בצרפת וכן בישראל, ואמר ש"התקפות אלו לעולם יהיו בלתי נסלחות" וכי "צרפת רוצה שלום".

נוכח הדברים, הודה נתניהו למקרון על כך שגינה את התקפות הטרור נגד ישראל, והוסיף ואמר כי גם מאמציו למנוע את התפשטות התוקפנות האיראנית הם ראויים להוקרה. 

אך בנוגע להסתייגותו של מקרון מהצהרתו של טראמפ, אמר נתניהו כך: "פריז היא עיר הבירה של צרפת, וירושלים היא עיר הבירה של ישראל. היא בירתה של ישראל כבר 3,000 שנה. היא עיר הבירה של המדינה היהודית 70 שנה. אנו מכבדים את ההיסטוריה שלכם ואת בחירותיכם ואנו יודעים שכידידים אתם תכבדו את שלנו. אני חושב שזה גם חיוני לשלום, והכרחי שהשלום ייבנה על בסיס של אמת, על העובדות של העבר ושל ההווה. זאת הדרך היחידה לבנות עתיד מוצלח".

נתניהו מדבר על החלטות אונסק"ו הא"ום ואחרים - שמנסים לקרוע את הקשר בן אלפי השנים - בין העם היהודי לירושלים. "קיים מאמץ אינסופי בפורומים האלה למנוע את הקשר בן אלפי השנים בין העם היהודים לירושלים, וזה אבסורד. אפשר לקרוא על הקשר הזה בספר מצוין שנקרא התנ"ך - ואפשר גם לקרוא עליו אחרי התנ"ך. אפשר לשמוע עליו בהיסטוריה של קהילות יהודיות ברחבי התפוצות שנהגו לומר 'לשנה הבאה בירושלים הבנויה'. 

"אז היכן עוד יכולה להיות עיר הבירה של ישראל - מלבד ירושלים? היכן נמצאת הכנסת? היכן נמצא בית המשפט העליון שלנו או מושבה של ממשלתנו? משרד ראש הממשלה, משרד הנשיא...? הם לא בבאר שבע, ולא באשדוד. אלו הן ערים נפלאות אך המוסדות כולם יושבים בירושלים - שתמיד הייתה עיר הבירה שלנו, ומעולם לא הייתה עיר הבירה של עם אחר. ואני חושב שככל שהפלסטינאים יקדימו לקבל את המציאות הזו, כך נוכל להתקדם בדרך לשלום", אמר נתניהו. 

בדבריו הדגיש שדווקא משום כך - הצהרתו של הנשיא טראמפ היא לא רק היסטורית כי אם גם כה חשובה לתהליך השלום. "יש לתת סיכוי לשלום בכך שנעמיד את הדברים על אמיתותם ההיסטורית ושנפתח הזדמנות לחידוש המשא ומתן".

תגיות:צרפתירושליםעמנואל מקרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה