חדשות בעולם

"אף כוח מעולם לא מחץ את רוחכם": הנאום המרגש של סבא דונאלד במסיבת החנוכה

יממה לאחר ההכרזה שהסעירה את העולם אודות הריבונות היהודית על ירושלים - מסיבת חנוכה מוקדמת התקיימה במשכנו של הנשיא דונאלד טראמפ, כשלצדו עומדים נכדיו היהודים ומחכים לתורם להדליק את נרות החנוכייה. במסגרת המסיבה נשא טראמפ נאום חוצב להבות על נס חנוכה, תוך הסבר נרחב על סיפורן הייחודי של שתי חנוכיות מיוחדות במינן

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

יממה לאחר ההכרזה שהסעירה את העולם אודות הריבונות היהודית על ירושלים - התקיימה באור ליום ו' שעון ישראל מסיבת החנוכה שנערכת מדי שנה בבית הלבן. במעמד המרגש נכחו נכדיו היהודיים של דונאלד טראמפ - בניהם של איוונקה (יעל) וג'ראד קושנר, שחיכו לתורם להדליק את נרות החנוכייה בהדלקה המוקדמת. 

את נאומו המרגש פתח הנשיא במילים "אני יודע כעובדה שיש הרבה אנשים שמחים בחדר הזה בגלל ירושלים. אנחנו מאחלים לכם חנוכה שמח", אמר הנשיא בחיוך והוסיף: "והפעם הוא יהיה שמח במיוחד". תוך שהוא חובק את שלושת נכדיו בשמחה גדולה, אמר הנשיא: "אני מאושר שהנכדים היפהפיים שלי הצטרפו אלינו - ארבלה, יוסף ותאודור, כשאנחנו חוגגים ביחד אתכם את המסורת הקדושה שהם חוגגים בכל שנה בבתיהם". 

הרב מאיר סולובייצ'ק, הוא זה שניהל את הטקס ואף דאג שיהא זה על פי כל דקדוקי ההלכה - ללא ברכות לבטלה. מיד לאחר ההדלקה סיפר הנשיא את סיפור נס חנוכה - נס ניצחונם של מועטים על רבים ופך השמן שטיפותיו הספיקו לשמונה ימים. "נס חנוכה הוא נס ישראל", אמר הנשיא. "אף כוח מעולם לא מחץ את הרוח שלכם ואף כוח רשע לא הכחיד את אמונתכם. זו הסיבה שבגללה העם היהודים ממשיך להאיר לכל האומות. חנוכה הוא הזמן של משפחות יהודיות ברחבי העולם לחגוג אם נסי העבר ואת הבטחות העתיד. אנחנו גאים לעמוד לצד עם ישראל ולחדש את הברית המתמשכת שלנו".

לאחר מכן סיפר הנשיא את סיפורן הייחודי של שתי החנוכיות שניצבו בחדר: "החנוכייה שמשמאלי הולקה כל שנה מאז ראשית ההיסטוריה של האומה שלנו. היא הגיעה מהקהילה היהודית הראשונה בארה"ב, שחבריה הגיעו במקור לארץ הזו בשנת 1650. זה מזמן. זה הסמל להיסטוריה של היהודים בארה"ב ולבית שמצאו כאן. 

"חנוכיה נוספת היא חנוכייה מתקופת השואה שנמצאה בדרום פולין. היא תישאר לא דלוקה לזכר אותה שעה חשוכה, כך שלעולמי עד לא נשכח", ריגש הנשיא. 

תרגום מאנגלית: שירה כהן 

תגיות:יהודיםירושליםדונאלד טראמפהכרזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה