חדשות בריאות

מאכילים את התינוק בכפית? מסתבר שאתם טורחים לשווא

מכינים לתינוק שלכם מזון טחון ומאכילים אותו בכפית? מחקר חדש מצהיר: אין סיבה לטרוח. התינוק יכול לאכול כמעט הכל בעצמו

  • כ"ג כסלו התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אם גם אתם מתעקשים על האכלה של תינוקות קטנים בכפית, מחשש שמא ייחנקו? מחקר חדש מצא שהחששות שלכם נטולי בסיס. המחקר, בוצע על ידי מחלקת הילדים של הרשות לבריאות הציבור בבריטניה, מצא כי כאשר מדובר בתינוקות בגיל שישה עד 12 חודשים הצורכים מוצקים, אין שום הבדל בסיכון לחנק אם הילד אוכל בעצמו או מואכל בכפית. בנוסף, לא היה הבדל בין תינוקות שאכלו מזון מרוסק שהוכן במיוחד ובין אלה שפשוט אכלו כל מה שאכלה המשפחה.

פרופסור איימי בראון, החוקרת הראשית, מסבירה: "הגישה המאפשרת לתינוק לבחור את המוצקים שהוא רוצה לאכול ולהאכיל את עצמו במקום להכין לו מזון טחון או מרוסק במיוחד הפכה פופולארית יותר ויותר בשנים האחרונות. עם זאת, חלק מההורים הביעו דאגה שמדובר בנוהג בלתי בטוח המעמיד תינוקות בסכנת חנק.

"המחקר שלנו, שבדק 1151 תינוקות, מצא שהגישה המאפשרת לתינוק לאכול בעצמו לא מגדילה את הסיכון לחנק כלל".

החוקרים מדגישים, עם זאת, שיש מאכלים מסוימים המסוכנים לתינוקות שאסור יהיו בסביבת התינוק בכל מקרה: לא בהאכלה עצמית ולא דרך כפית. מדובר בעיקר באגוזים ומאכלים קשים מאד שיכולים להישבר לפיסות קטנות בפה, כמו חתיכות תפוח או גזר חי. יש גם להימנע מחשיפה למאכלים ג'לטיניים כמו פיסות נקניק, ג'לי או סוכריות דביקות.

החוקרים מצאו גם עליה קטנה בסיכון לחנק, ולו זמני, בעקבות האכלה בחתיכות גדולות של מזון דביק (למשל, חתיכה עבה במיוחד של לחם) או חתיכה גדולה וקשה של מזון חלקלק (בננה בשלה במיוחד, אבוקדו או מלון). עם חתיכות קטנות יותר של מאכלים אלה לא היתה כל בעיה.

בכל מקרה, מדגישים החוקרים, על אף שלגיטימי לגמרי להניח לתינוק להאכיל את עצמו – מבוגר תמיד צריך לשהות לידו עד שהוא מסיים את הארוחה. 

תגיות:האכלהתינוקכפית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה