חדשות בארץ

ביום חמישי הקרוב: שביתה במעונות היום

"מישהו חושב שתינוקות עד גיל 3 יכולים לחתל את עצמם לבד": הארגונים המפעילים את מעונות היום דורשים להעלות את מספר המטפלות מאחת ל-6 תינוקות לאחת ל-4

  • כ"ב כסלו התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

רשתות נעמ"ת, ויצו, אמונה, נשות חירות ונאות מרגלית ישבתו ביום חמישי הקרוב, כ"ו בכסלו (14.12.2017), למשך יום אחד. הגורם: מאבק משותף להגדלת מספר המטפלות מאחת ל-6 תינוקות לאחת ל-4.

כיום, אחראית כל מטפלת במעון יום על שישה תינוקות. ברשתות דורשים להפחית את המספר לארבעה בלבד. הארגונים המפעילים את המעונות דורשים להעלות את מספר המטפלות, כשם שהועלה מספר המטפלות בגני הילדים מגיל שלוש ואילך.

"מטפלות חדשות מגיעות ועוזבות תוך יומיים עד חודש, והמטפלות הקיימות קורסות תחת הנטל. אי אפשר להמשיך לעבוד ככה", אומרת יו"ר נעמ"ת, גליה וולוך, בשיחה ל- TheMarker, "המחסור במטפלות גרם לנו לסגור 13 מעונות בשנה שעברה. חיכינו שנה עד שהבנו שאין ברירה אלא לפתוח במאבק. אנחנו מתחילות בשביתה בת יום אחד ומקוות שגם זה לא יקרה כי הממשלה תתעשת. אם זה לא יעזור נשקול את צעדינו".

מבדיקת העלויות הנדרשות עבור שינוי התקינה במעונות היום עולה כי המדינה תידרש לתוספת של 650 מיליון שקל בכל שנה. וולוך אומרת שההוצאות על סייעת שנייה בגני הילדים עלתה יותר, ולא מבינה את האפליה. "התהליך החל בגני הילדים מגיל שלוש ומעלה, ואז נעצר. מישהו חושב שתינוקות עד גיל 3 יכולים לחתל את עצמם לבד", מתרעמת וולוך.

וולוך מציינת כי ההורים, שיהיו הנפגעים המרכזיים מהמאבק, מביעים תמיכה במאבק.

תגיות:שביתהמעון יום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה