בריאות ותזונה

מטריד: מה יקרה לגופכם אם תאכלו "רק" סופגניה אחת ליום במשך ימי החג?

חנוכה עוד לא הגיע, אבל הנתון הזה, כך נדמה, לא משפיע על העובדה שרובנו לא התאפקנו וכבר טעמנו סופגניה, שתיים או הרבה יותר... אלא שלמרות האהבה שלנו לסופגניות, כדאי שנזכיר לעצמנו את הסכנה שישנה בסופגניה אחת בלבד

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חנוכה עוד לא הגיע, אבל הנתון הזה, כך נדמה, לא משפיע על העובדה שרובנו לא התאפקנו וכבר טעמנו סופגניה, שתיים או הרבה יותר... אלא שלמרות האהבה שלנו לסופגניות, כדאי שנזכיר לעצמנו את הסכנה שישנה בסופגניה אחת בלבד. בסופגניית ריבה רגילה, ושלא לדבר על כל התוספות שמסביב (סוכריות, ריבת חלב, שוקולד ועוד) ישנו 'אוצר' בלתי נדלה של קלוריות, שומן וסוכר. 

גם אם נעזוב לרגע בצד את עניין הקמח הלבן והשלכותיו המזיקות, לא נוכל להתעלם מההשלכת המזיקות של אותה סופגניית ריבה תמימה למראה. 

לא בכדי נקראת הסופגניה בשמה. סופגניה - היא סופגת אליה את כל השמן כעין ספוג. בחג אנחנו אמנם אומרים 'נס גדול היה פה' אך לא בטוח שהנס הזה ימשיך בהקשר הבריאותי, במידה ותעמיסו על הקיבה שלכם כל כך הרבה שומנים בכל כך מעט ימים. זאת ועוד, הסופגניות המתועשות שנמכרות בחנויות הן הכי מסוכנות והכי מזיקות, היות והן 'טובלות ושרץ בידן' - לעתים קרובות, הסופגניות הללו טובלות בים של שמן שלמרבה הצער עמד במקום, או שלא הוחלף וטיגנו בו מספר רב של סופגניות. 

עדיין קשה לכם לוותר עליה? עשו את הניסוי הבא: שימו סופגניה בתוך קערה מלאה במים והמתינו כשעה. ככל שהסופגניה תשהה זמן רב יותר בתוך המים, כך היא תתפח יותר - דבר שמזכיר את התהליכים שהיא עתידה לעבור בקיבה שלכם. ואם גם זה לא שכנע אתכם שאתם ממש לא צריכים לאכול סופגניה בכל יום מימי החג (לכולן הרי אותו טעם) - אז אנחנו באמת לא יכולים לעזור. 

מה יקרה לגופכם אם תאכלו סופגניה אחת ליום למשך כל שמונת ימי החג? אלו רק חלק מתופעות הלוואי שאתם עלולים לחוות: כאבי ראש, נפיחות בטן, כאבי בטן, בחילות, הקאות, דאמפינג, לחץ דם נמוך, דפיקות לב מואצות, עצבנות יתר, ועוד. 

חשבו על זה ככה: אם אתם לא עומדים בפיתוי המתוק, לפחות העדיפו סופגניה קטנה ללא מילוי כלל - שהיא הרבה פחות מזיקה מאחותה הרגילה עמוסת הריבה.

תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה