סיפורי אמונה

"עם מה אבוא לעולם האמת? עם טענה חזקה: ’אהבתי כל יהודי’"

"אני אבוא לעולם האמת עם טענה חזקה", אמר רבי ברוך בער לייבוביץ לתלמידיו. "אהבתי כל יהודי, בכל נפשי מכל הלב, עד בלי סוף!"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רבי יצחק שיינר, ראש ישיבת קמניץ וחבר מועצת גדולי התורה, בסיפור מיוחד על סבו הגדול, הרב ברוך בער ליבוביץ זצ"ל.

"סבא זצ"ל תמיד היה אומר: 'בן אדם צריך להכין את עצמו לאחר מאה ועשרים, לבוא לבית דין של מעלה עם משהו שהוא היה מיוחד בזה והשקיע בזה כל החיים'", פותח הרב שיינר את דבריו. "פעם כשישב עם תלמידיו, אמר: 'כשאני אבוא לעולם האמת, איני יודע עם איזה דבר חזק אני אבוא. ללמוד כמו שצריך – הרי אני מקווה לפגוש שם את הרבי ר' חיים, ואילו פנים יהיו לי לידו? אם אני אדבר על עמקות בתורה – הרי אני מקווה לפגוש שם את רבי עקיבא אייגר, ומה אני בכלל לעומתו? אם אומר שהייתי חזק במידות טובות – הרי רבי ישראל סלנטר יישב שם, ואני אתבייש ממנו ואתחבא! מה אני לעומתם?!", מצטט הרב שיינר את דברי סבו.

"הרהר רבי ברוך בער כמה רגעים, לפתע התעשת ואמר: 'אני אבוא לשם עם טענה חזקה שאהבתי כל יהודי בכל נפשי מכל הלב, עד בלי סוף!', לאחר מכן הוסיף רבי ברוך בער ואמר: "כל יהודי שהייתי רואה ברחוב, אפילו מרחוק, הייתי אומר 'א-ברכה אוף זיין קאפ' (ברכה על הראש שלו, כלומר שיחולו ברכות לראשו)"...

הרבנית שיינר ע"ה סיפרה על מקרה מיוחד, שהוכיח את אהבתו הרבה של רבי ברוך בער לכל יהודי באשר הוא. "פעם הגיע בעל מלאכה לביתו של רבי ברוך בער, לתקן משהו, והוא הסתובב עם 'כובע עבודה' של פועלים. רבי ברוך בער חשב שהוא גוי וכשסיים את עבודתו והתכוון ללכת, אמר לו האינסטלטור 'יום טוב' בשפה פולנית. רבי ברוך בער הכיר שתי מילים בלבד בשפה הפולנית: 'שלום' ו'יום טוב', מפני דרכי שלום, והשיב לו 'יום טוב' בפולנית.

"אמר לו האינסטלטור: 'רבי! מדוע אינך עונה לי ביידיש? אני רגיל לשפה הפולנית ולכן אני מדבר כך, אבל הרב הרי לא רגיל לשפה זו ואני יהודי מבין יידיש'.

"רבי ברוך בער הזדעזע על כך שחשב על יהודי שהוא גוי, מיד חיבקו ונישקו וביקש מחילה כמה פעמים, וכה הרבה להצטער על שחשד ביהודי שהוא גוי, ח"ו, הוא לא נרגע וביקש מבעל המלאכה: 'בא, תשב, ואסביר לך מה ההבדל בין יהודי לגוי', אמר רבי ברוך בער לפועל, ישב עמו קרוב לחצי שעה (!) והסביר לו עד כמה כל יהודי הוא חשוב ואהוב לפני בורא עולם... כך אהב סבא וחיבב כל יהודי ויהודי".

מתוך 'סברי מרנן', פרשת ויצא, באדיבות אתר 'דרשו'. 

תגיות:עולם האמתסיפורי צדיקים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה