חדשות בריאות

חסד השם: מרותקת לכיסא גלגלים נרפאה במפתיע - בעזרת טיפול חדשני

זה 12 שנה שרוני ולנסי בת ה-36 סובלת מגידול בגבה, שעם הזמן ריתק אותה לכיסא גלגלים וגרם לה לייסורים רבים ברגליה. "אפילו מגע של משב רוח קל ברגל, גרם לי לכאבי רגליים בל יתוארו. לא יכולתי לעמוד על הרגליים, והסבל הזה גרם לי לאבד את החשק לחיות", היא משחזרת. אלא שבזכות קוצב חשמלי מיוחד שהושתל בגפה לאחרונה - הסבל הסתיים ורוני קמה מכיסא הגלגלים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

זה 12 שנה שרוני ולנסי בת ה-36 סובלת מגידול שפיר בעמוד השדרה שלה, שגרם לה לייסורים רבים ברגליה ועם הזמן ריתק אותה לכיסא גלגלים. התחושה התמידית ברגלה הייתה כשל שריפה, ו"אפילו משב רוח קל ברגל, גרם לי לכאבים בל יתוארו. הרגשתי שחותכים ודוקרים לי אותה", היא אומרת. "לא יכולתי לעמוד על הרגליים. הסבל הזה גרם לי לאבד את החשק לחיות".

הגידול התגלה לאחר תקופה שבה ולנסי הרגישה חולשה פתאומית ובלתי מוסברת ברגליה. כשהחולשה החלה להפעיל לחץ גדול על מערכת העצבים שלה, התברר כי מדובר בגידול בעמוד השדרה - דבר שגורם לשליחת אותות של כאבים עזים למוח שלה. ולנסי טופלה בכל משככך כאב אפשרי, אך דבר לא עזר לה להצליח להזיז את הרגל. "הגעתי למצב שבו העדפתי שלא לחיות עם הכאבים", היא מספרת בראיון ל'ווינט' ומבהירה: "התחושות הקשות הללו לא נבעו מדיכאון, אלא מסבל פיזי טהור ומכאב שלא מרפה".

הכאב הנוירופטי של ולנסי, שנוצר כתוצאה מפגיעה במערכת העצבים - הוא בין הכאבים שהכי קשה לרפואה המודרנית להתמודד איתם. בשל הרגישות של האזור בו הוא נמצא, גם היה קשה לרופאים להסיר את הגידול שלה וכל שנותר להם לעשות הוא להלעיט אותה במששכי כאבים מסוגים שונים. 

אולם לפני חודשים ספורים, בחסדי ה' יתברך, ייסוריה של ולנסי הגיעו לקיצם כאשר נחשפה לשיטת טיפול חדשנית - השתלת קוצב חשמלי בעמוד השדרה. ההליך מתבצע בארץ על ידי ד"ר סילביו בריל, מנהל המכון לכאב ב'איכילוב', שאף ביצע את ההשתלה בולנסי. לדבריו, הקוצב החשמלי מחובר לבקרה חיצונית שמאפשרת לחולה לשלוט על עוצמת הגירוי החשמלי - דבר שמקל משמעותית על עוצמת הכאב שחש החולה. "מדובר בטיפול ללא תופעות לוואי, שהסיכונים שלו הם נמוכים ביותר ונובעים אך ורק מהליך ההשתלה עצמו", מסביר ד"ר בריל. 

כאמור, ההשתלה שהתבצעה על ידו בולנסי עברה ללא כל בעיות ואף סייעה לה לקום מכיסא הגלגלים שאליו הייתה מרותקת מזה שנים. "אני מרגישה שנולדתי מחדש", אומרת ולנסי כיום. "קיבלתי את החיים שלי במתנה".

תגיות:רפואהגידולנסכיסא גלגלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה