חדשות בעולם

מחריד: תערוכה בברלין מציגה מחבלים כקדושים

זעם בינלאומי על תערוכת אמנות בברלין המוקדשת ל"קדושים מעונים" בעקבות הצגת מחבלים מפיגועי ה-11 בספטמבר. שגרירות צרפת מגנה את האירוע, ומגדירה את התצוגה כ"מזעזעת"

  • י"ח כסלו התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

זעם בינלאומי על תערוכת אמנות המוצגת ברלין המוקדשת ל"קדושים מעונים" בעקבות הצגת מחבלים מפיגועי ה-11 בספטמבר ומהפיגוע במועדון בטקלאן בפריז לצד מרטין לותר קינג וסוקרטס. לדברי שגרירות צרפת מדובר בתצוגה "מזעזעת".

"מוזיאון הקדושים המעונים", מאת קבוצת אמנים מדנמרק, מביא תמונות של עשרים אנשים ש"מתו עבור אמונותיהם" בשלבי ההיסטוריה, בליווי ביוגרפיות קצרות עליהם. בתערוכה ישנו צילום של הג'יהאדיסט הצרפתי איסמעיל עומאר מוסטפאי, שהיה אחד מ-3 המחבלים שפשטו בשנת 2015 בטקלאן בפריז ורצחו תשעים בני אדם ביריות ובפיצוץ מטעני. על אותו הקיר מופיע מוחמד עטא, לצד סמל זכויות האדם קינג והפילוסוף היווני סוקרטס. עטא היה אחראי לפיגוע הגדול בהיסטוריה, והטיס מטוס נוסעים לתוך אחד ממגדלי התאומים ב-11 בספטמבר 2001.

התערוכה מאת קבוצת האמנות "עין הנמר השנייה" החלה לפני מספר ימים במרכז האמנות "קונסטקוורטייר בתאניין". היא עוררה, כאמור, זעם בתקשורת הגרמנית והצרפתית ובשאר רשתות החברתיות.

תגובת שגרירות צרפת בברלין הייתה תדהמה לנוכח התמונות, והגדירה את ההחלטה להציג את המחבלים בתערוכה "מזעזעת עמוקות". וכך נכתב בהודעה: "בעודנו מביאים בחשבון את החיבור שלנו לחופש הביטוי האמנותי, אנחנו מגנים בחריפות את הבלבול שנעשה פה בין מות קדושים לבין טרור".

לעומת זאת, קבוצת האמנים הצדיקה את בתערוכה שלה, ולדבריה היא מגנה אלימות או טרור, אך בתערוכה היא רק תפסה מבט רחב יותר שימוש הביטוי "קדוש מעונה": "כל הקדושים המעונים בפריטי האמנות הוכרזו כקדושים מעונים על ידי מדינה, דת או ארגון. אף אחד מהם לא הוכרז ככזה על ידי האמנים", כתבה הקבוצה בהודעתה.

הרשויות בעיריית ברלין הוציאו הודעה בה נמסר כי הם "לא תומכים בו" ולא סיפקו כל סיוע כלכלי.

תגיות:ברליןמחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה