חדשות בארץ

הפקעות הקרקע בגוש דן בעקבות תוואי הרכבת הקלה יוצאות לדרך

בימים הקרובים עתידים בעלי נכסים שנמצאים בתוואי של הקו הירוק והקו הסגול של הרכבת הקלה לקבל מכתבים הנוגעים להפקעות הקרקע, ויוכלו להגיש תביעה לפיצויים

(צילום מסך מיוטיוב)(צילום מסך מיוטיוב)
אא

בימים האחרונים פורסמו בילקוט הפרסומים הרשאות להפקעת קרקעות נרחבות, בקווי הרכבת הקלה – בתוואי של המקטע המערבי של הקו הסגול, ובתוואי של המקטע הדרומי של הקו הירוק. המשמעות של הפרסום הזה הוא שבימים הקרובים עתידים בעלי נכסים מהאזורים הללו לקבל מכתבים אשר נוגעים להפקעות הקרקע באזור – בתל אביב, ברמת גן, בגבעתיים ובגבעת שמואל, כמו גם בקריית אונו, בחולון ובראשון לציון.

על פי הטבלה שפורסמה בילקוט הפרסומים, חלק מן ההפקעות הן הפקעות זמניות, לתקופה של עד 8 שנים, ואילו אחרות הן הפקעות מוחלטות וקבועות. עד כה נערכו תכנונים לגבי מקטעי הקווים, וכעת יוצאת ההפקעה לפועל – ומדובר בהפקעה הנרחבת ביותר במסגרת פרויקט הרכבת הקלה, והיא משתרעת על שטחים גדולים מאד, כך על פי דבריו של עו"ד צבי שוב, ממשרד עו"ד צבי שוב אשר מתמחה בתכנון ובבנייה.

ההפקעה, על פי דבריו של עו"ד שוב, עולה על בנייני מגורים במקומות מסוימים, ואילו במקומות אחרים – על קרקעות פנויות. גם באזורים שבהם ההפקעה היא זמנית, ככל הנראה יחולו מגבלות שונות על המגרשים גם לאחר השבתם. ישנם מקומות שבהם ההפקעה עוברת רק בחלקה בבנייני מגורים, ולא ברור מה יקרה במצב זה.

בעלי הנכסים שבתוואי ההפקעה יוכלו להגיש תביעה לפיצויים מרגע שההפקעה תיכנס לתוקף, כך הסביר עו"ד עופר טוויסטר, גם הוא בעל משרד עו"ד המתמחה בתכנון ובבנייה.

תגיות:גוש דןקרקעות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה