חדשות בעולם

אנטישמיות באוקראינה: כתובות נאצה במבני הקהילה היהודית

בימים האחרונים נראו כתובות נאצה חמורות בבית חב"ד באוזגרוד שבאוקראינה, ובמספר מבנים של בני הקהילה היהודית. לדברי הרב המקומי מדובר בהתארגנות מתוכננת

  • י"ז כסלו התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בימים האחרונים נראו כתובות נאצה חמורות בבית חב"ד באוזגרוד שבאוקראינה, ובמספר מבנים של בני הקהילה היהודית.

"אנחנו זוכרים את 1932-1933" ובקריאה לצאת ל'מסע נקמה', כך נכתב על אחד מהמבנים.

בחלק מהכתובות נכתב כי האיום מתקשר לרעב הקשה ששרר באוקראינה בשנים של שלטון הדיכוי הקומוניסטי, כאשר 3.9 מיליון בני אדם מתו באותן השנים ברעב ומחלות. כמו כן, הרבה יהודים נספו במהלך הרעב שנגרם עקב מדיניות הקולקטיביזציה של סטאלין, אך עדיין המשיכו להאשים את היהודים ברעב ששרר במדינה.

הרב מנחם מענדל וילהלם, שליח חב"ד בעיר, אמר לכלי התקשורת המקומיים כי "ממש לא נעים לקבל כזה גרפיטי מאיים. יש מרכז יהודי נוסף בעיר, שרוססו בו כתובת דומות. מכך מתקבל הרושם שהפושעים מכירים את הכתובות היהודיות בעיר. שתי הכתובות הללו בשני מקומות יהודיים מובהקים, מצביעות על משהו מחושב ומתוכנן".

עוד הוסיף כי "יש כאן חשש להתארגנות רצינית ושלא מדובר בפרחחים. יש תחושה שיש כאן אנטישמים שרוצים להצית אש, וצריך מאוד להיזהר. הגורמים המוסמכים חייבים לעשות משהו בקשר לזה".

בהמשך תיאר את ההכנות לחג החנוכה: "אנו משתדלים לא להתעסק עם החושך ועוסקים בלהגביר את האור. נחזק בע"ה את ענין 'פרסומי ניסא' בחנוכה הקרוב. אנו מציבים – זו כבר השנה השניה – חנוכיה במרכז העיר בגובה של 6 מטרים, בהשתתפות יהודי העיר המושל, ויהודים מכל איזור הקרפטים".

תגיות:אוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה