חדשות בריאות

מחקר חדש מפתיע: לא תאמינו איזה משקה גורם לכם להשמין

מחקר שנערך ב-15 השנים האחרונות ובו השתתפו אלפי אנשים שסבלו מהשמנת יתר, מתפרסם כעת וחושף ממצאים מדהימים בקשר לכל מה שאולי חשבנו על חלב דל שומן (אך לא רק)

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מחקר שנערך ב-15 השנים האחרונות ובו השתתפו אלפי אנשים שסבלו מהשמנת יתר, מפורסם כעת וחושף ממצאים מדהימים בקשר לכל מה שאולי חשבנו על חלב דל שומן. למרות שרובנו נוטים לקשר בין אחוזי שומן גבוהים לבין השמנה - המחקר בדק ומצא כי ההפך הוא הנכון, וכי דווקא ההפתחה של השומן - מזיקה עבורנו ולא מסייעת בהורדת המשקל. 

ולא רק על חלב דל שומן מדברים החוקרים, כי אם גם על מוצרי חלב באופן כללי. בראש צוות המחקר עומד ד"ר דריוויש מוזפריאן, ואת תוצאותיו הוא מפרסם כעת בכתב העת המדעי Circulation שבו הוא מסביר את ההיגיון שעומד מאחורי הממצאים שלו. "השומנים שנמצאים בחלב הרגיל עוזרים לגוף להתמודד עם שינויים ותמורות במשקל, טוב יותר מאשר מוצרי חלב דיאט". 

לדבריו, כשהגוף מבין שלקחו ממנו את השומנים הללו, מתעורר בו רצון לפצות את עצמו על כך ואז הוא משדר לנו שיש חוסר בשומנים פחות בריאים, בסוכרים ובפחמימות ריקות. 

זאת ועוד, גם באשר למחלת הסוכרת מצא ד"ר מוזפריאן כי נשים שצרכו מוצרי חלב רגילים נטו פחות לחלות בסוכרת (46 אחוזי סיכון פחות). "עוד לא ברור מה בשומן מסייע לנו להפיק יותר טוב אינסולין ולהתמודד יותר טוב עם הסוכרת, אבל זו עובדה שיש קשר ישיר דווקא בין מוצרים שמנים לבין סיכויים פחותים ללקות במחלה", קבע והוסיף: "במילים אחרות, אם בעבר ההוראה בדיאטה הייתה לחתוך בשומנים, הרי שהיום ההוראה הזו לא מדויקת. בשומנים הטבעיים יש חומרים בריאים שהגוף זקוק להם, ואם מורידים אותם באופן מוחלט - לגוף קשה להשלים עם זה, והוא ינסה לפצות בדרך של אכילה מופרזת שתוביל להשמנה".

תגיות:משקההשמנהמחקרחלב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה